דימומים כבדים במחזור ופוליפים ברחם

דיון מתוך פורום  היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית

13/02/2016 | 23:30 | מאת: דנה

דר שלומי שלום, במהלך מחזור יש לי דימומים מאד חזקים, בכמות שדומה לברז פתוח במשך שבועיים. הסיפור נמשך מעל לשנה והומלץלי לקחת כדורי ברזל, או כדורים שהופכים את הדם לסמיך יותר, וכך לעצור את הדימום. חברה אמרה לי שהרופא שלח אותה להיסטרוסקופיה אבחנתית, ולכן ביקשתי מהרופאה שלי היסטרוסקופיה אבחנתית. בהיסטרוסקופיה אבחנתית נמצאו אצלי אתמול מספר פוליפים ברחם. שאלתי את הרופא הבודק במהלך הבדיקה: כמה פוליפים? הוא אמר: אני לא יודע, זה יער של פוליפים. יש לי תור רחוק לרופאה ובנתיים עולים לי סימני שאלה וחששות. מהן דרכי הפעולה שעומדות בפני? כתבת שיש אפשרות להוריד פוליפ באורך של עד 2 סמ ללא הרדמה. אודה לך אם תוכל לאמר איך נקראת שיטה זו?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, השיטה נקראת SEE&TREAT, אמנם ניתן להסיר פוליפים מתחת לגודל של כ-2 ס"מ, אך אם המצב הוא של "יער של פוליפים" יש לשקול האם הטיפול הנכון אינו תרופתי בכלל, או אם כן כירורגי לבצעו בהרדמה בחדר הניתוח בכל מקרה ע"ס הנתונים שנתת לא ניתן לקבוע חד משמעית ללא בדיקה מסודרת במרפאה. אשמח לסייע לך בהצלחה, ד"ר שלומי כהן מומחה בגינקולוגיה, יילוד ופוריות מנהל היחידה לניתוחים אנדוסקופיים גינקולוגיים(זעיר פולשניים) הרצליה מדיקל סנטר, רמת ים 7, הרצליה פיתוח מרכז רפואי נ.א.ר.א, זבוטינסקי 155, ר"ג מתאמת קלינית :054-5485062-יפה e-mail:[email protected] web site: www.dr-cohen.co.il

15/02/2016 | 17:01 | מאת: דנה

דר' שלומי תודה על תשובתך. בנתיים החששות מתרבות. האם התכוונת לטיפול בפרוגסטרון? האם "יער של פוליפים" ניתן להסיר בהיסטרוסקופיה ניתוחית?

מנהל פורום היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית