תחושת ריחוף "עליה וירידה"
דיון מתוך פורום נוירולוגיה - מבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אמי בת 82, ברקע: סובלת מסכרת (מאוזנת ע"י אמריל), HTN SLE, S/P TIA- אירוע של נפילה עם חולשה פלג תחתון שחלף אחרי פחות מ-24 שעות, S/P MI-קרה מזמן. לפני 3 סבלה מאירוע פרכוסי אחד complex partial שהתבטא באירוע של איבוד הכרה לכ- 20 דקות מלווה ברעד של יד ימין. טופלה תחילה בEPANUTIN, ובגלל אלרגיה הוחלף ל-GABAPENTIN 400 מ"ג שלוקחת מאז פעמיים ביום (הרופא רצה 3 פעמים, אך אמרה שיכולה רק פעמיים). לפני כ- 7 חודשים החלו אירועים חוזרים של SYNCOPE ממצב ישיבה/עמידה , ולאחר בירור הסתבר שסובלת מהיצרות קשה של המסתם האורטלי, והפרעות בהולכה בלב. כהכנה ל- TAVI, עברה צינתור אבחנתי שכלל פעולה התערבותית ב- RCA, והשתלת קוצב. החלה נוטלת PLAVIX, FUSID, MICROPIRIN, PROCOR. מאז לא סבלה יותר מהתעלפויות, אך כל פעם שעוצמת עיניים ומנסה לישון, חשה תחושת ריחוף לא נעימה ומפחידה , שהיא "עולה ויורדת", וכן תחושת בעירה פנימית. תחושת ריחוף זו עוברת רק עם פקיחת עיניים. רופא אא"ג שלל ורטיגו - בגלל שתחושתה הינה "עליה וירידה" ולא סיבובית. שאלותיי: 1. האם יש לך הערכה ממה נובעת תחושת הריחוף - עליה וירידה.. ? 2. מדוע סובלת מתחושת בעירה פנימית ? 3. האם נראה לך שנכון להפסיק את ה- GABAPENTIN שהוחל בעקבות אירוע אחד? 4. האם כדאי לפנות ליעוץ נוירולוגי? תודה, מירי
האירוע הפרכוסי קרה לפני 3 שנים. בבדיקות דם מלפני שבוע, נתגלה לראשונה תת-תפקןד בלוטת התריס TSH=19.64, FT4=6.6. שוב תודה, מירי.
שלום, אני מבקש לא להפסיק את GABAPENTIN. כדי לפנות לנוירולוג.