שיבוש הורמונלי – אין ביוץ כבר חודשיים

דיון מתוך פורום  פוריות והפריה חוץ גופית

01/10/2012 | 22:13 | מאת: נעה

שלום רב רקע: אני בת 32, PCO "לייט"-עד כה היו ביוצים כל חמישה שבועות ופרופיל הורמונלי תקין. לפני שנה נכנסתי להריון בקלות, אך לצערי הוא הסתיים בהפלה (שבוע שש וחצי נפסק הדופק) בהתחלה לקחתי ציטוטק אך לאחר שארית שגרמה לזיהום ברחם בוצעה גרידה. לפני חצי שנה נכנסתי שוב להריון בקלות אך הפעם לא היתה התפתחות כבר משבוע חמש ולכן בוצעה גרידה. אחרי ההפלה הראשונה בוצעה היסטורוסקופיה שיצאה תקינה. אחרי ההפלה השניה ביצעתי בירור מקיף שכלל בדיקות הורמונליות, מחלות למיניהן וכן קרישיות יתר. הכל יצא תקין למעט הטרוזיגוטיות לפקטור V ליידן. הבעיה היא שמאז ההפלה השניה הכל משובש- רירית הרחם מאד דקה. יש הפרשים גדולים בין וסתות. במחזור שעבר הזקיק בסוף הפך לציסטה ואילו במחזור הנוכחי אין לי ביוץ כבר חודשים וההורמונים לא עולים: יום 46 למחזור : זקיק בגודל 12 (זה באותו גודל כבר חודש), רירית 4.5 , פרוגסטרון 1.8, e2 174 , LH 13 לאורך כל השנה וחצי האחרונה ביצעתי מעקבים ותמיד הכל היה תקין. מה השתבש? האם זה קשור להפלה? (אולי קשור לסיבוכי הפלה כמו הדבקויות וכו?) האם קשור למתח? או שאין קשר ? מה עליי לעשות? אני מודאגת מאד!

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2012 | 08:35 | מאת: פרופ' שחר קול

כנראה יש 2 בעיות: 1. חוסר ביוץ שניתן לתקן עם טיפול תרופתי, עדיף FSH 2. רירית דקה. אם היסטרוסקופיה תקינה, כנראה על רקע נזק שנגרם לרירית בהפלות הקודמות.

02/10/2012 | 09:27 | מאת: נעה

שלום דר קול תודה על התשובה המהירה. עד ההפלה האחרונה הכל היה כמו שעון וגם נכנסתי להריון מאד מהר וזה מראה שמבחינה הורמונלית הכל היה לגמרי תקין. איך זה יכול להיות שפתאום הכל השתבש והאם זה קשור להפלה?

מנהל פורום פוריות והפריה חוץ גופית