חיסון אדמת דחוף

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

07/06/2013 | 08:55 | מאת: מיכל

שלום, עליי לעבור חיסון אדמת טרם הריון שכן הנוגדנים שנבדקו אצלי היו גבוליים. יש לי כמה שאלות ואודה לתשובות: 1. האם חיסון אדמת וחיסון MMR זה אותו דבר או שיש רק חיסון אדמת שאני צריכה לעשות? 2. האם ניתן לבצע זאת בכל טיפת חלב ו / או ברפאות מטיילים? 3. האם זה עולה כסף?

לקריאה נוספת והעמקה

מיכל שלום, 1. היום בארץ ניתן להשיג חיסון אדמת רק כ MMR - שהינו חיסון אדמת+חצבת+חזרת. (כלומר את מתחסנת נגד אדמת ומקבלת כמתנה גם חיסון חצבת וחזרת - שני חיסונים שלא מזיק לחסן נגדם שוב - גם אם בעבר חוסנת !). החיסון עצמו הוא בזרוע, אינו כואב. לפעמים יש תופעות לואי בין 5-12 יום ממועד החיסון של כאבי פרקים שחולפים תוך יומיים שלושה. דרך אגב , על פי הנחיות משרד הבריאות - אין צורך לחכות בין קבלת החיסון לבין הכניסה להריון - בעבר היתה המלצה לחכות 3 חודשים - אך ההמלצה זו בוטלה כיון שראו שהחיסון אינו עובר לעובר). מומלץ מאד להביא איתך את פנקס החיסונים שלך (כן, זו שיש לך מהינקות/בית הספר וכו') כיון שחשוב שהאחות תבדוק האם חוסנת בעבר נגד אדמת - אם חוסנת פעמיים - ויש תיעוד על כך בפנקס חיסונים - את נקראת מחוסנת אפילו שכייל הנוגדנים נמוך - ואינך צריכה להתחסן פעם שלישית (חיסון שלישי לא מזיק אבל אין צורך בו אם את מחוסנת פעמיים). במידה וחוסנת פעם אחת בעבר - אז האחות תוסיף את החיסון שתבצעי לפנקס החיסונים - ואז את מחוסנת (ואין צורך לבדוק שוב כייל נוגדנים - אישה נקראת מחוסנת אם יש לה תיעוד של 2 חיסוני אדמת). במידה ובפנקס אין תיעוד של חיסון אדמת בעבר - או שאת לא מוצאת את הפנקס - אז כדאי להתחסן פעמיים - בהפרש של 4 שבועות בין חיסון לחיסון (ואז כן כדאי לחכות לפני הכניסה להריון עד שתסיימי את החיסון השני). 2. ניתן להתחסן נגד אדמת בכל טיפת חלב. החיסון הוא בחינם! אין צורך להגיע למרפאת מטיילים (שם תחוייבי בכסף עבור החיסון). בטיפות חלב של מכבי - גם אין צורך בהפנייה - מספיק שתביאי איתך את פנקס החיסונים שלך ואת תוצאות בדיקת הכייל שבידך - ועל סמך הנתונים הללו - תקבלי את החיסון. כמובן, עדיף לקבוע תור מראש!! בהצלחה!

לקריאה נוספת והעמקה
08/06/2013 | 22:57 | מאת: יעל

תודה על המענה המפורט. אין בידיי פנקס חיסונים ולכן פניתי ללשכת הבריאות ושם הפנו אותי לטיפת חלב בעיר שבה אני גרה. בטיפת החלב הזו שלחו לי אגרה על סך 144 ש"ל לטובת חיסון אדמת כאשר במרפאת מטיילים זה 53 ש"ח. לא נאמר לי על כך שהחיסון לא אמור לעלות לי כסף. איך אני באמת מבררת את זה ומול מי? (עוד לא ביצעתי החיסון, חייבת לבצע אותו בימים הקרובים). בנוסף, לא אמרו לי על כך שעליי לבצע 2 חיסונים. מה לעשות??

מנהל פורום טיפת חלב