בן שנה + נרדם ונרגע רק בעזרת הנקה!!!

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

22/05/2013 | 00:13 | מאת: קסניה

רנה שלום רב! בני בן שנה וחודשיים כמעט.מאז שהוא נולד אני מניקה אותו(הוא מסרב לבקבוק אפילו מים אני נותנת לו בכפית!) תוך שכיבה על הצד כתוצאה מכך הוא ישן עמי במיטה הזוגית שלנו... אני מניקה אותו לפחות 6 פעמים בלילה ו2-3 ביום כי רק כך הוא נרגע ונרדם(הפסיק לקחת מוצץ בגיל 8 חודשים). הייתה לנו תקופה שהוא היה נרדם בעגלה ביום ופעם אחת בערב ללא הנקה,אך לאחרונה הוא ברגרסיה. אני לא יודעת מה לעשות!קרובי משפחה אומרים שאני לא בסדר שצריך לגמול אותו כבר בגיל הזה לפחות שישן לילה שלם ללא הנקה.ניסינו לגמול ביחד עם בעלי וזה גרם לנו סבל רב. רציתי לדעת מה דעתך בנושא ואיך אפשר לפתור את הנושא.או שפשוט לחכות לגן וזה יסתדר בעצמו? תודה רבה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

קסניה שלום, אכן נראה שאתם נכנסתם לLOOP של הנקה כהרגל הירדמות. ברמה הבסיסית חשוב לזכור כי לא רק את זקוקה לשינה רציפה - דבר שלא זכית לו כבר שנה וחודשיים, אבל גם הבן המתוק שלך זקוק לשינה רציפה - וכשהוא עייף מדיי כתוצאה מהפרעות בשינה - הוא נוטה אף להתעורר יותר. בנוסף, תינוק מצפה להירדם בהתעוררויות בלילה כפי שהוא נרדם בתחילת הלילה - ולכן התיקון הראשון יש לבצע כבר בתחילת הלילה - כלומר כאשר את משכיבה אותו לישון בתחילת הלילה אחרי טקס שינה מסודר של ארוחת ערב, אמבטיה, פיז'מה, סיפור , עימעום אורות , הנקה - לקראת סוף ההנקה - לפני שהוא נרדם על השד - יש לנתק אותו מהשד , להעבירו למיטה שלו!, לטפוח לו קלות על הגב, להגיד לילה טוב ש'ש'ש' וזהו. חשוב כל ערב להיות עקבית ומונוטונית ולבצע את ההשכבה בדיוק באותו דרך - ולא לעבור פעם להשכבה בהנקה, פעם בעגלה, פעם במיטה שלך וכו'. ילדים זקוקים למונוטוניות ועקביות - כך ידעו מה מצופה מהם. כאשר הוא בוכה במהלך הלילה, ניתן לגשת אליו, להשכיבו (סביר כי תמצאו אותו עומד במיטה) ללטף את הגב ולהגיד ש'ש'ש. רצוי מאד לא להוציא אותו מהמיטה ולהניק אותו - יש לזכור כי הנקות אלו הן לא הנקות רעב - אלא הרגל הירדמות - והדרך להפסיק אותם זה להיות עקבית ולהפסיק אותם. לעומת זאת אפשר להמשיך להניק במהלך היום על פי רצונך ורצון תינוקך! לא מומלץ לחכות לגן על מנת לשנות את הרגל ההירדמות - חוסר שינה בגיל זה הינו קריטי לתינוק - זה משפיע גם על הגדילה וגם על ההתפתחות של התינוק. שיהיה לכם לילה טוב!

02/07/2013 | 09:15 | מאת: יולי

הבן שלי בן 4 חודשים ואני עוברת איתו מצב מאוד דומה- לאחר טקס השינה, נוהג להירדם על הציצי ומתעורר בין פעם אחת ל-3 פעמים בלילה קשה יותר, ובכל פעם שמתעורר מסכים להירדם רק עם ציצי. מד אחד בסוף יום, כאשר הוא עייף ואני עייפה, זה נוח לי שהוא נרדם ככה ואני לא צריכה להתאמץ להרדימו. אך מצד שני, אני מבינה ממך שזו בעצם הסיבה שגם בלילה הוא נרדם רק עם ציצי. האם תשובתך הנ"ל מתאימה גם במקרה שלי?

מנהל פורום טיפת חלב