חלום חוזר על מוות ורצח שלי , אותם חלומות כמעט כל הזמן

דיון מתוך פורום  חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה

16/06/2018 | 14:14 | מאת: חלום חוזר על רצח

אני חולם וסובל מסיוטים מתמשכים בלילה לא מצליח כמעט אף פעם לישון לילה שלם ברצף תמיד מתעורר בצעקות ופחד - אני חולם אותו חלומות והמשותף להם זה המוות שלי או שאני נמצא באמבטיה מלאה בדם מת או שאני שוכב במיטה בלילה ושומע קול לא מזוהה אומר לי לבוא איתו ושיש לו סכין מוצמד אליי לא לעשות שום רעש ולהתלוות עליו החוצה , אחרי הליכה ממושכת אני עוצר ושואל את האיש מה הוא הולך לעשות לי , הוא מפחיד נורא זקן ארוך בגדים רופפים ריח נורא מהפה בן אדם נורא מלחיץ , שאלתי אותו אם הוא הולך להרוג אותי והוא בתגובה עונה *עוד* לא אחרכ עוצרים בשדה ושם הוא חונק אותי למוות - כל החלומות קשורים במוות ופחד מה זה אומר ? האם יש פירוש לחלומות אלו ? מה אפשר לעשות בכדי לעצור חלומות אלו ? אשמח לתשובה תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
16/06/2018 | 14:38 | מאת: נועה

האם יש חשיבות למין החולם בן או בת ? אם כן אשמח לקבל את הפירוש גם לבת - חשוב לציין שמעולם לא חוויתי טראומה או משהו כזה

17/06/2018 | 22:16 | מאת: אלי אבידר פסיכולוג ממנהלי הפורום

מענה לשאלה על החלום.החלום שהוצג כאן מייצג לדעתי קשיים רבים המורכבים גם במצב אחרות בחיים. התייחסות לחלום זה בפורום זה אינה מספקת ואינה יעילה. אבל טוב שהייתה פנייה לאנשי מקצוע. מציע לפונה לפנות בהקדם האפשרי לבעל מקצוע מתחום בריאות הנפש עדיף פסיכיאטר .

חלומות בעלי תוכן מפחיד או מערער מאד אשר גורמים ליקיצות מתוך השינה תוך המשך חשיבה על התכנים המפחידים נקראים סיוטי לילה. סיוטים הינם תופעה מאד נפוצה ואין כמעט אדם שלא חווה בחייו סיוט לילי. עם זאת, כאשר הסיוטים הינם תכופים וגורמים להפרעה מתמשכת בשינה תוך ירידה באיכות השינה אשר משפיעה גם על איכות החיים בעירות, מדובר כבר על הפרעה בשינה (הפרעת סיוטי לילה). להפרעת סיוטי לילה קיימים טיפולים יעילים גם כאשר מקורם בחוויות טראומטיות וגם כאשר האדם לא חווה אירועים טראומטיים בעברו. רצוי להתייעץ על כך עם איש מקצוע בתחום.

מנהלי פורום חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה