בת 3 ו 10 חוד' עם נחירות בשנת לילה

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר

18/04/2014 | 09:08 | מאת: גילי

שלום רב בתנו בת 3 ו10 חוד'.מגיל 3 בערך החלה לנחור בשינה בלילה לסירוגין, בעיקר בחודשי החורף. בד"כ בתנו בריאה לחלוטין, ללא נזלות כרוניות, דלקות אוזניים ומחלות נשנות. בצילום רנטגן בגיל 3 וקצת אובחנו שקדים מוגדלים ושקד שלישי מוגדל. בביקור אצל רופא אא"ג הרופא אמר "מיד לנתח". רופא שני לא מיהר ויעץ לנו לחכות עד שהילדה תגדל קצת כדי לראות אם חלה הטבה. כיום בגיל 3 ו10 חוד' פנינו שוב לרופא (שאמר לנו בזמנו לחכות) בגלל שהנחירות החלו שוב בחורף, לאחר הפסקה משמעותית בקיץ. רק לאחרונה יש לה נוזל באוזן ימין, נחירות רמות ונושמת לרוב מהפה. אם זה רלוונטי, יש לציין שגם יש לה עדיין מוצץ. בקיצור, הרופא האחרון יעץ הפעם לגשת לניתוח והפנה אותנו ליעוץ אצל רופא אא"ג מנתח והמליץ גם להוציא את השקדים באמצעות קובלציה או לייזר. אנחנו חוששים מהניתוח בגלל הוצאת השקדים כי הבנו שזה הליך מורכב הרבה יותר מהוצאת שקד שלישי וגם רצינו להתייעץ אתך עד כמה ניתן לחכות עם הניתוח , הרי עד גיל הבגרות האדנואיד והשקדים קטנים, לא? האם אפשר להימנע מהניתוח אם הילדה רק נוחרת? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

החשש ברור לי אולם ישנה הגזמה בקהל לגבי הסכנה והקושי. באם ספק לגבי משמעות הנחרה ניתן לבצע מעבדת שינה - באם קיימת תסמנת דום נשימה פרט לנחרה - הרי ישנה הוריה משמעותית מאוד לניתוח כולל האנאוידים והשקדים.

26/04/2014 | 17:16 | מאת: גילי

שלום דר' צינמון היינו אצל רופא נוסף להתייעצות. אף אחד מהרופאים לא שלח אותנו למעבדת שינה לאור הממצאים שראה במרפאה. שני הרופאים טענו כי השקד השלישי מוגדל , שקדים מוגדלים והרופא האחרון אף אמר שצריך לעשות כפתורים מאחר ויש נוזלים בשתי האוזניים. בבדיקת שמיעה מאתמול נמצא שאוזן ימין: 45 SRT ואוזן שמאל: 25 SRT לאור כל אלה המלצת הרופאים היא לנתח overall. אך האם נוזלים באזניים לא נעלמים? שקדים לא מצטמקים עם השנים? האם נתקלת במקרים שממצאים כאלה נעלמו אצל ילדים או שזה מולד? אגב ,הדאגה שלנו מהניתוח ברורה כי ידוע לנו שיש סיכון בניתוח שקדים בעיקר, שמענו לא פעם על ילדים שהיה אצלם סיבוך לאחר הניתוח וגם היו אסונות. אשמח להסבר נוסף ממך. תודה ושבוע טוב

א ניתן לתת תשובה אמיתית אלא תאורטית (מבלי לבדק את הילדה) - בעקרון התסמינים והמלצת מספר הרופאים "משברים בעד עצמם" וכניראה יש יתרון גדול לניתוח בכללותו ובזמן זה!

מנהל פורום אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר