עידכון- אחרי ניתוח

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

25/05/2013 | 18:27 | מאת: להלהלה

אז יום רביעי בערב התאשפזתי, יום חמישי בבוקר עברתי את הניתוח. אל תצפו להיגיון ממערכת הבריאות בארץ- למרות שהניתוח מתוכנן מבעוד מועד, עד הרגע האחרון אתה לא באמת יודע אם יש לך ניתוח ומתקשרים אלייך רק יום לפני להודיע אם לבוא להתאשפז ומתי. את הניתוח עברתי ראשונה בשבע בבוקר. הייתי בערך ארבע חמש שעות על שולחן הניתוחים. אז מתעוררים וכן אני לא אכחיש- כואב. מאוד. מורפיום לא הביאו לי, לא יודעת למה, בניתוח הקודם כן הביאו לי. החלק הכי קשה הוא בחילות- כשמקיאים זה מפעיל לחץ על הבטן מה שממש כואב. גם היה לי לחץ בכתפיים והאחות הביאה לי איזשהו הסבר מונפץ שבזמן הניתוח ממלאים את הגוף בגזים וכולם עולים למעלה ולוחצים על הכתף- לי זה נשמע דמיוני בטירוף. התעוררתי עם זונדה וקטטר אבל בבוקר למחרת כבר הורידו לי אותם. אבל.. הכאבים משתפרים בהדרגה (ואני רק יומיים אחרי הניתוח)והבחילות עברו בעזרת זעפרן. וגולת הכותרת- ממש לפני שעה ככה הלכתי לשירותים :) כן כן, יומיים אחרי וכבר הייתי בשירותים ליציאה! אחרי כמעט שנה בלי! רק יציאה אחת בנתיים אז זה לא ממש מייצג אבל- בלי כאבים כרגע, לא שורף, יכלתי ללכת לשירותים בזמן ולהספיק (: כרגע עדיין בצום, רק שתייה חופשית, מקווה להשתחרר בימים הקרובים (: אעדכן עוד בהמשך (:

לקריאה נוספת והעמקה
25/05/2013 | 20:09 | מאת: ברק

את בבית כבר? שימשיך להיות רק טוב! אם לא יימאס לך - אשמח לעוד עידכונים :)

שמחה מאוד לשמוע שהניתוח עבר בשלום ובהצלחה!! :) לגבי הלחץ בכתפיים - זה נכון מאוד! האחות לגמרי צודקת. בלפרוסקופיה הם מנפחים את חלל הבטן למימדים כאלה מפחידים.. אחרי הניתוח האוויר הזה נספג דרך קרום דופן הבטן, עולה למעלה, לוחץ על הכתפיים, מה שמאוד כואב, ותוך כיומיים משתחרר דרך הריאות. מזל טובבבבב!!! על היציאה הראשונה והמופלאה :):) לקחת בייבי פסטה? (רק ליתר ביטחון שאם ישרוף) סה"כ שמחה לשמוע שעבר ללא סיבוכים כלשהם. תרגישי טוב ותמשיכי לעדכן!

25/05/2013 | 22:05 | מאת: דין

איזה ניתוח זה היה? חשבתי שאמרת שאת עומדת לעבור ניתוח סגירה, מה שלא מתיישב עם הלפרוסקופיה ומשך הזמן שהניתוח ארך..?

25/05/2013 | 23:15 | מאת: אודי

רפואה שלמה !

25/05/2013 | 23:15 | מאת: אודי

זה לא מונפץ.

26/05/2013 | 08:51 | מאת: להלהלה

הייתי באמת בטוחה שזה מונפץ אבל אם כולכם אומרים שזה הגיוני אני מאמינה לכם, העיקר שכבר לא כואב בכתפיים. אני עדיין באשפוז ואהיה פה כמה ימים עד שאחזור לתזונה יותר מגוונת ואשתחרר לגמרי מהנוזלים דרך הוריד. בקשר לשיטה הלפרוסקופית- לא נותחתי ככה, זה בכלל בלתי אפשרי במקרה שלי כי בניתוח הקודם שלי נכרת כל המעי הגס. מה שיוצא שהאילאום והסיגמא (מה שחיברו עכשיו בניתוח השקה) היו רחוקים מאוד אחד מהשני (הסטומה הייתה אצלי מצד ימין של הפופיק והמוקוס פיסטולה בכלל מצד שמאל) אז חתכו אותי שוב באותו החתך מהניתוח הקודם, חתך די גדול במרכז הבטן. בייבי פסטה (אגב עמדתי שעות בעמדת תינוקות בבית מרקחת כדי לבחור משחה, בסוף נבחרה אחת של ד"ר פישר ועוד אחת של החברה שמייצרת צטומקרוגול שזה קרם מעולה ליובש שאני מכירה מהעבר)- אני משתמשת בכמויות וגם בעצת הפורום קניתי הרבה מגבונים לחים במיוחד לשירותים שמתכלים ואני משתמשת בהם בלעדית במקום נייר טואלט. לא שורף לי ביציאות, אולי כי דאגתי למרוח בייבי פסטה גם לפני וגם אחרי כל יציאה. סיכום עצות בנתיים לאנשים שמתכוונים לעבור ניתוח סגירה: 1. בייבי פסטה + מגבונים לחים לשירותים 2. אסלוניות- השירותים מגעילים בביה"ח ויותר נעים לשבת על אסלונית. בעיקרון מוכרים בבית מרקחת במחיר ממש מופקע של יותר משקל ליחידה אבל רוב האנשים יכולים ללכת למקום העבודה שלהם ולקחת כמות קטנה מהשירותים- אף אחד לא ישים לב וזה לא יפריע לאף אחד. 3. אם יש בחילות ישר להתעקש על זעפרן. פרמין לא עוזר במיוחד ותאמינו לי שהדבר האחרון שאתם רוצים עם תפרים בבטן זה להקיא, ועוד רק מיצי קיבה. 4. קרוב משפחה שיישן איתכם ביומיים שלושה הראשונים. קשה וכואב ללכת לבד בהתחלה וכל עזרה יכולה לעזור בטירוף. 5. אל תספרו להרבה אנשים שאתם עוברים את הניתוח, כשכואב אין כוח באמת למבול של הודעות בטלפון ושיחות מאנשים, גם אם באמת אלו אנשים שאכפת להם.

26/05/2013 | 08:52 | מאת: להלהלה

הסטומה באה בעקבות קרוהן-קוליטיס- קרוהן שמתנהג כמו קולטיס ונמצא בעיקר במעי הגס.

אם זה בכלל היה בפתיחת בטן ולא לפרו', אז לא אמורים למלא את חלל הבטן באוויר.. אז עכשיו התבלבלתי.. אבל לא חשוב, העיקר שהכל בסדר ואת מחלימה יפה! *זעפרן - יכול להיות שאת מתכוונת לזופרן?

28/05/2013 | 11:58 | מאת: זואי

כמה טוב להיות אחרי!! הסתגלות נעימה וקלה שתהיה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה