הדבקת שקית

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

24/03/2013 | 22:28 | מאת: עופר

שלום לכולם, אני די חדש בנושא, בתי בת השלושה חודשים עברה ניתוח סטומה במעי הדק לפני פחות משבוע. אנחנו מנסים כל היום להדביק לה את השקית ולא מצליחים, היום ביקרה אותנו אחות סטומה וביצעה את ההדבקה, אבל לאחר כמה דקות הצואה דלפה והאחות כבר לא יכלה לבוא. יש מישהו שיכול להדריך איך לבצע זאת בדרך יעילה ללא דליפות. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
25/03/2013 | 12:29 | מאת: ברק

בכל מקרה: מאיפה הנזילה? בין השקית לבסיס? בין הבסיס לבטן? בכלל יש בסיס או שזו ערכה אחת? (אם לא "ערכה אחת", אז הכוונה היא לבסיס שמודבק ואז שקית שאפשר להחליף) משתמש בפסטה? לא משתמש בכלום?

25/03/2013 | 15:22 | מאת: דין

מאיפה אתם? מוזמנים להתקשר אלי בכל שעה 054-279-00-22 אנסה לעזור

26/03/2013 | 02:38 | מאת: רן

שלום עופר, אני ממליץ מאוד להתחיל מלהפגש עם אחות סטומה מנוסה. אני אמנם לא יודע איזו אחות פגשה אתכם, אבל יש הרבה אחיות שהן חדשות בתחום, ובמקרה כמו שלכם אתם צריכים מישהי בכירה ועם ניסיון. אפשר למצוא רשימה עדכנית של אחיות הסטומה הבכירות בעיתון של אגודת בעלי סטומה: http://www.cancer.org.il/template/default.aspx?PageId=7095 פשוט תפתח את הגליון הכי חדש, ותמצא שם רשימה מלאה לקראת סוף העיתון - מסודר לפי איזורים ועם מספרי טלפון. מעבר לזה, יש כמובן המון טיפים שאפשר לקבל מבעלי סטומה. אבל, שים לב שלמיטב הבנתי הטיפול בתינוקות הוא קצת שונה, ולכן לא הכל יהיה בהכרח רלוונטי. כמה כיוונים ראשונים - * נסו מספר גדול ככל האפשר של חברות וסוגי ציוד שונים ובדקו איזה מחזיק הכי טוב, כי יש הבדלים גדולים בין הדגמים מבחינת נוחות ואיכות ההדבקה. אני אישית אוהב את קולופלסט. * וודאו שאתם מנקים היטב את העור עם מגבוני ניקוי, ולאחר מכן שאתם מייבשים אותו היטב - שאריות של חומר הניקוי הממיס יפגעו מאוד בהדבקה. במידה ויש צריבה בעור מנזילות, העדיפו מגבונים של קונווטק שהם עדינים יותר, אחרת מגבונים של הוליסטר הם טובים (אני משתמש בשניהם). * נסו להשתמש בטבעות אטימה של הוליסטר, הן עוזרות להרבה מאוד משתמשים. * השתדלו להמנע משימוש בפסטה (משחה) אם אין צורך ממשי. הפסטה מתייבשת ואינה מספקת הדבקה טובה. * נסו להמנע גם משימוש באבקה. זה פוגע בהדבקה ואין כמעט אף פעם סיבה אמיתית להשתמש בה. * לבסוף, הסירו את המדבקה הישנה עם תרסיס מסיר דבק של הוליסטר (במקרה ולא הכירו לכם אותו..). מקווה שעזרתי, רן נ.ב. הטלפון שלי 054-2229244 למקרה שתרצה לשוחח בטלפון.

ראשית, מאחלת רפואה שלמה לבתכם בקרוב!! רן נתן לך עצות מעולות ובהחלט כדאי להתייעץ עם אחות סטומה נוספת. ממליצה גם להזמין אחות סטומה של חברות הציוד. הן מגיעות עד הבית וזה לא עולה לכם בתשלום. בינתיים, אולי תספר לנו איך בדיוק אתם מבצעים את ההדבקה, אולי נצליח ביחד לפענח מה נעשה לא בסדר בתהליך.

27/03/2013 | 19:24 | מאת: עופר

שלום וחג שמח, קודם כל המון תודה על התשובות והרצון הרב לעזור. האחות סטומה השאירה לנו שאריות ציוד, ולכן קשה לי לתת לכם את הדגמים של הציוד. הבעיה שלי היא בעיקר בהדבקה על העור, אנו מדביקים בעזרת מדבקה עגולה ודקה שאני יוצר בה חור בעזרת שבלונה ועליה אני מדביק שקית של הוליסטר מספר דגם 3796. הייתה לנו שקית נוספת ודי נוחה שניתן לרוקן בעזרת מזרק, אבל גם ממנה נתנה לנו האחות רק שקית אחת ואין לי את מספר הדגם למסור. המיקום של הסטומה די קרוב לטבור ויש באזור גם תפרים ורק באזור הזה יש לי דליפות, כל עוד הילדה נישענת לכיוון השני הכל מחזיק מעמד יותר מיום. האם מישהו מכם נתקל בבעיה דומה ויש לו פיתרון להדבקה באזור של טבור ותפרים?

27/03/2013 | 20:05 | מאת: עופר

אנחנו מאשקלון , הנייד שלי הוא 052-8874847 ואשמח ליצור איתכם קשר בהמשך השבוע. ושוב תודה רבה!

ראשית, עצם העובדה שעדיין ישנם תפרים באזור ההדבקה, זו כבר ה-סיבה מן הסתם. עד שהתפרים שלי לא נמסו, הבסיס כל הזמן דלף, לכן אני מאמינה שברגע שלא יהיו תפרים והאזור יהיה חלק/אחיד, ההדבקה תהיה הרבה יותר יציבה. יש לכם אפשרות ליצור קשר עם אחות הסטומה שהייתה אצלכם? כדאי מאוד ליצור איתה קשר ולברר את פרטיי הדגמים שנתנה לכם לניסיון - איזה דגם בדיוק ושל איזו חברה. בכל מקרה, ניתן לנסות לאטום טוב יותר עם פסטה סטריפ של קולופלסט - רצועות פסטה, אבל קשיחה יותר ויציבה יותר מהפסטה הרגילה. לנסות לתמרן ולאטום אזורים בעייתיים בעזרתה. ושוב, ממליצה ליצור קשר עם כל אחת מחברות הציוד - קולופלסט, הוליסט וקונווטק, להזמין אחות סטומה מכל אחת מהחברות להדרכה של הציוד שלהם. וכמובן ליצור קשר עם אחות הסטומה שהייתה אצלכם ליברור פרטיי המוצרים שהשאירה לכם. בהצלחה ותעדכן איך מתקדמים העניינים!

מנהלי פורום סטומה - תמיכה