עדכון (:

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

21/09/2012 | 18:46 | מאת: ברק

מצטער על ריבוי ההודעות המוגזם שלי :O זה יילך ויקטן עם הזמן אני מקווה (: מאז יום חמישי הקודם לא החלפתי בסיס והיום החלפתי אותו אחרי ארוחה די גדולה. שמתי לב שאחרי ארוחה אז היציאות יותר סמיכות ואז אם יש בזמן החלפת הסטומה אז נורא קל (יחסית) לנקות את זה ישירות מהמעי. שמתי לב למספר דברים: 1. העור כמעט ונדבק לחלוטין לסטומה. ז"א הפתיחה שהייתה שבוע שעבר כנראה שתוקנה (ומזל שכך, אני לא אוכל לחמוק ממועדי הב' האלו אחרי שבמועדי א הייתי בניתוח) 2. יש לי אדמומיות ברדיוס של סנטימטר מהמעי. אדום כזה. שמתי כמה מגני עור הפעם ואולי זה יעבור עד הפעם הבאה. זה מעיד על דליפה? אלרגיה למשהו? 3. אם הפרצוף שלי זה שעה 12 והפופיק שעה 3 נניח (כי הסטומה בגובה של הפופיק בערך לצערי) אז בשעה 9 יש לי נפיחות קלה שלא ממש כואבת. זה הרניה? כדאי לעשות משהו בנידון או לראות אם בפעם הבאה זה מתפתח או נהיה טוב יותר? 4. שמתי לב שהסטומה שלי קטנה ממש (KATNA ולא KTENA). הייתה 38 בערך, הפכה 33 ועכשיו היא פחות מ-29 נדמה לי... עד כדי כך היא אמורה לקטון? רק שלא תברח לי פנימה חס ושלום. 5. הזמנתי לניסיון מחברת קולופלסט מספר דברים: א. בסיס של 40 (לגזירה עד 35 נדמה לי) ושקיות מינ' ומקס'. ב. בסיס של 50 בשביל שקיות ג'מבו נדמה לי. שקיות גדולות מאוד ללילה עם ברז שאאלץ לזרוק כל יום אם אשתמש כי היציאות לפעמים סמיכות מדי וכרגע אני שם שעון מעורר פעמיים בלילה כדי לבדוק שהשקית לא מפוצצת. (3 בלילה ו5 בבוקר וישן עד 8 בד"כ). 6. אני שם מדבקה וחצי של טגדרם כדי שהבסיס פחות יירטב במים בזמן המקלחת וזה בעיקרון כל הזמן עלי (הטגדרם) יכול להיות שאני פוגע בעור עם המהלך הזה? שהעור לא נושם וכדומה? המון תודה על התשובות. אני רואה את הפורום הזה תורם לי מלא (: שתהיה לכולם שנה טובה.

לקריאה נוספת והעמקה

פתחנו פורום כדי שאנשים ייכנסו ויכתבו, ובסוף מה.. אנשים לא מפסיקים להתנצל על עצם כך שהם נכנסים לכתוב בפורום..... חחחחח :) באמת, לא בסדר... חחח 1. וואו, מה ככה זה פשוט נסגר לבד? איזה יופי :) המנתח בכלל ראה את זה? אמר משהו על זה? בכל מקרה, הכי טוב זה כשהגוף כבר דואג לעצמו לבד, הא? 2. אני לא יכולה לדעת. זה יכול להיות הרבה דברים. האם העור באזור האדמומיות צורב? מעקצץ? משהו אחר? לי, לפעמים אם הצואה הספיקה לדלוף על העור, אז היא צורבת אותו ומתחילה להווצר כוויה קטנה. אז אני שמה עליה טלק, על זה טבעת אטימה, קצת מגבון הגנה מסביב ובהחלפה הבאה הצריבה נעלמת. בכל מקרה, אני לא יכולה לדעת מה העניין אצלך. נסה לטפל, אבל כל דבר שהוא לא רגיל ולא עובר וזה מציק לך, תתייעץ עם אחות סטומה. 3.מה גודל הנפיחות? אני הייתי מתקשרת לאחות סטומה ואם יש צורך שתראה, הייתי נפגשת איתה. 4. הסטומה שלי התחילה ב- 41 מ"מ ועכשיו היא בין 29-25. כן, הבצקת/נפיחות כתוצאה מהפעולה הפולשנית יורדת - לגמריי נורמאלי. נקווה שלא תשקע, אבל גם אם כן, זה ממש לא סוף העולם ואפשר להתמודד עם ציוד מתאים. 5. לא הבנתי את השאלה, אבל בהצלחה עם הציוד החדש מקולופלסט. 6. אין שום בעייה להשאיר את הטגדרם. לא פוגע בעור. שנה טובה ברק. אם אני לא רואה אותך פה מעל שבוע, אני מבקשת אישור עם תירוץ משכנע למה לא כתבת ;)

22/09/2012 | 22:25 | מאת: בני

הודיה צודקת,אתה מרעיד כאן את כל הפורום ואח"כ נעלם.הייתי מאוד סקרן לדעת מה קרה בסוף עם הסטומה שנפתחה.שמחתי לשמוע שהכל בסדר. בקשר לטגדרם במקלח,.הייתי משתמש בזה הרבה כשהשתמשתי בבסיס של קלופלסט כל הזמן היו לי 'פתיחות' במיוחד במקלחת. מאז שחזרתי להוליסטר אין לי את הבעיה הזו אני לא צריך להשתמש בטגדרם אלא משפריץ קצת מחזק דבק איפה שנפתח ואח"כ זה נסגר.

23/09/2012 | 13:22 | מאת: רן

2. אדמומיות של ס"מ לא נשמע לי משהו יוצא דופן, אלא אם זה ממש מציק. במקרה זה דבר עם אחות סטומה. 5. שקיות לילה יש גם בגודל 40, למה אתה צריך שני סוגי בסיסים? חוץ מזה, אני משתמש עכשיו רק בשקיות לילה כל הזמן וזה פשוט עולם אחר - נותן הרבה יותר זמן ומוריד לחץ להיות קרוב לשירותים (בייחוד בטיולים ונסיעות ארוכות). לגבי הברז אגב, אתה אמור לגזור אותו ולהשתמש בקליפס במקום. שים לב שהבעיה היחידה עם הקליפס היא שהוא כשלעצמו לא לגמרי אמין (כבר קרה לי שהוא נפתח) ולכן אני מחזק את הסגירה עם איזולירבנד. לעומת זאת, הקומבינציה של הקליפס + איזולירבנד נותנת את הסגירה הכי אמינה שראיתי לשקית פתוחה בכלל, כך שאין תלונות :) 6. אתה תדע אם זה פוגע בעור שלך כי תרגיש משהו. אם אתה לא מרגיש שום דבר מיוחד, כנראה שזה בסדר :)

23/09/2012 | 15:33 | מאת: ברק

מוזר. ככה אמרו לי. אתקשר שוב מחר ואוכל להגיד יותר לבטח. נורא קשה לי לסמוך על קליפס האמת. התרגלתי טוב דווקא לסקוטש הזה. הזמנתי שתי שקיות (סקוטש) לבסיס 40. אחת מינ' והשנייה מקס'. אולי השנייה תספיק לי. השליח היה אמור להגיע כבר בחמישי שישי אבל הוא לא הגיע. מחר גם אברר מה קורה עם זה כי הגיע הזמן לעשות הזמנה במכבי. (עבר חודש כבר בערך)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה