זמן בין החלפת מגיני העור [בסיס הסטומה]

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

05/09/2012 | 08:38 | מאת: מושל

הי לחברי הםורום.איזהו חכם הלומד מניסיונם של אחרים וזו כוונתי. אודה לכל מי שישכילני בנושא.לאחרונה זמן הצמדות מגיני העור פחת ואני נאלץ להחליף כל יומיים שלשה,במקום כל ארבעה חמישה ימים קודם.אני משתמש בציוד של הוליסטר שנראה לי הנח מבין האחרים אך כפי שציינתי, מאכזב. לאחרונה התחלתי להשתמש בטבעות אטימה וגם זה לא עוזר,היכן טעיתי?ספרו לי כיצד אתם מצמידים את מגיני העור ועם איזה ציוד אתם משתמשים,משך ההצמדות.תודה

לקריאה נוספת והעמקה
05/09/2012 | 14:37 | מאת: רן

יש מגוון סיבות למה שבסיס לא יחזיק הרבה זמן. על מנת לפתור את הבעיה, צריך פשוט להבין מה המקור שלה. בשפה של מתכנתים כמוני זה נקרא "לדבג" את הבעיה :) בפעמים הבאות שאתה מחליף, תסתכל על הבסיס לפני שאתה זורק אותו - בעיקר מהצד שצמוד לעור. חפש האם נוצרה דליפה מבפנים החוצה? ואם כן, מאיזה צד של הסטומה? אולי פשוט הדבק של הבסיס התרופף או "נמס"? האם נוצרו קפלים כלשהם והיכן? כמו שכתבתי בהודעה קודמת, יש בגדול שני מקורות להחלשות של בסיס. מהצד הפנימי של הבסיס (שצמוד לסטומה) יכולה להתחיל דליפה, שבה חומר מתחיל לנזול מהסטומה, מתחת לבסיס, עד שהוא מוצא לעצמו נתיב החוצה. מצד שני, מהצד החיצוני של הבסיס המדבקה יכולה להחלש בגלל הזעה, בגלל קפלים שנוצרים, בגלל רטיבות וכו', ובמקרה זה הבסיס פשוט לאט לאט נפרד מהעור עד שכבר נוצר פתח וצריך להחליף את הבסיס. בכל מקרה, מרגע שמבינים מה גורם לבעיה, אפשר בד"כ לפתור אותה בקלות. בדוק את הנושא ועדכן אותנו!

03/09/2015 | 15:22 | מאת: שרית

גם לאמי לאחרונה נופלת הסטומה בתדירות של כל יומיים, מה שלא קרה בחורף. היא קמה רטובה וזה ממש גרם לא להיכנס לדכאון.

כמה זמן אתה כבר עם סטומה? האם זה עניין ששנים לא הייתה בעייה ופתאום יש? או עניין של שבועות? לפי מה שאני מבינה, מסתבר שיש אנשים שזה קשור ממש לעור או משהו פיזיולוגי בעור שהוא לא מגיב לחומריי ההדבקה. ממש בימים האחרונים יצא לי לדבר עם סטומאית אותה אני מכירה כבר הרבה זמן. היא עם סטומה כבר מעל 30 שנה ומשתמשת עם אותו ציוד כבר שנים. אף פעם לא הייתה לה בעייה והבסיס היה מחזיק 7-6 ימים. בשבועיים האחרונים זה לא מחזיק מעמד יותר מיום אחד ואין לה מושג למה זה קרה. היא מנסה למצוא מה הסיבה וחושבת שאולי זה קשור לעובדה שהיא נכנסת לגיל המעבר ועקב שינויים הורמונליים יש גם שינויים בעור.. אבל אין לה מושג. אני משתמשת בקולופלסט סנסורה + טבעות אטימה 7805 של הוליסטר וזה מחזיק לי בקיץ 12-10 ימים, בחורף 7-6 ימים (בגלל המקלחות החמות). תנסה ציוד של חברות אחרות. אם אין פתרון יכולה להמליץ על sure seals שמאוד יעילים בהארכת חיי הבסיס. אין בארץ ודיי יקר להזמין מחו"ל. אם יש אפשרות, זה יכול מאוד להועיל. לינק: http://www.parthenoninc.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=2&idproduct=696 ו... דבר אחרון שאני יכולה לחשוב עליו, זה אולי אולי, וזה קורה, שבמקרה נפלת על פס ייצור לא טוב של בסיסים. אני מכירה כמה אנשים שזה כבר קרה להם. תנסה להזמין שוב ותראה אם עדיין יש בעייה. מקווה שיסתדר!

07/09/2012 | 11:22 | מאת: אודי

גם אני משתמש בהוליסטר ומאוד מרוצה. זמן ההחלפה התקצר כנראה בגלל שחם ואנחנו מזיעים יותר ובטח גם מתקלחים יותר. לפני שאני מחליף בסיס אני מנקה טוב את האיזור ומגלח אותו. שם אבקת סטומה ומשאיר אותה שם כ-15 שקות ואז מנגב אותה עם נייר או מטלית לא רטובה. אני מניח את טבעת האטימה סביב הסטומה, על העור. לוקח את הבסיס הגזור מראש ומשפריץ עליו דבק מתרסיס דבק, ומניח אותו מעל טבעת האטימה. שם שקית, מצמיד טוב ומחכה כ-20 דקות שכוב במיטה עם מאוורר עלי. אם הבסיס מתרופף כעבור כמה ימים אני מוסיף דבק מתרסיס, מחכה שתי דקות ומצמיד לעור את החלקים שהתרופפו. זה מחזיק לי יותר משבוע. אני מחליף כל 8 ימים בממוצע. בהצלחה!

08/09/2012 | 20:42 | מאת: בני

לאחר שאתה משפריץ את המחזק דבק אתה מיד שם את הבסיס לא מחכה קצת?

מנהלי פורום סטומה - תמיכה