תזונאית במרכז? ועדכון מצב

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

18/08/2012 | 17:01 | מאת: עוד אלי

שלום חברים קודם כל, המון המון תודה לכל המגיבים ומילות העידוד שכתבתם לי בפעם הקודמת. כל הודעה היתה זריקת עידוד ואנרגיה. תודה. כנראה שאני מתחיל להתרגל למצב הנוכחי. אמנם קשה עדיין, אבל כבר לא סוף העולם, ויכול להיות שאני אפילו מבחין בשינויים לטובה בכל מיני תחומים. (התנהגות המעי השתנתה מהתקופה שהיתה סמוכה יותר למועד הניתוח) כרגע אני מחפש תזונאית אבל מישהי תותחית. באמת. אני מוגדר כבעל מעי קצר, כ60-100 סמ. ובעל הפרשה מוגברת מהסטומה. (כ10 ליטרים ביממה) אני זקוק למזון מתאים. אני צריך מישהי עם הרבה נסיון בקרוהן בכלל ובתסמונת המעי הקצר בפרט (בתקווה שקיימת אחת כזאת) בבקשה כתבו לי המלצות ושמות תזונאיות שאתם מכירים, התעייפתי מללכת לשירותים ולרוקן את השקית. תודה רבה לכל העונים שבת שלום ושבוע טוב אלי

לקריאה נוספת והעמקה

אלי, אני מאחלת לך שהמצב רק יילך וישתפר בע"ה! 10 ליטרים ביום זה ממש המון! לצערי לא מכירה תזונאים ואין לי המלצה. אבל אולי שווה להתייעץ עם הרופאים שלך? אולי יש להם המלצה? אתה מטופל באיכילוב, נכון? הייתי פעם אחת יחידה אצל אחד מרופאיי הגסטרו שם שהוא גם תזונאי קליני, רק זה היה כ"כ מזמן וגם הייתי אצלו רק פעם אחת, כך שאני ממש לא זוכרת את שמו /: אחריי שהבנו שהמצב שלי לא קשור לסוג התזונה שאני אוכלת, הוא המליץ בחום על ניתוח לכריתת המעי הגס. אבל אולי כדאי לברר עם הרופאים שלך לגביו. אוף כ"כ חבל שאני לא זוכרת את שמו.. הוא איש ממש מקסים! מקווה שלאחרים כאן אולי יש המלצות!

21/08/2012 | 13:27 | מאת: פטל

שמעתי על ברוריה טל- בהקשר אחר, אבל אולי שווה לך לבדוק. היא מתעסקת עם קצת " שטויות" של התאמת מזון לפי איזו מכונה שקוראת אותך, נדמה לי, --אל תיבהל--- ומעבר לזה היא תזונאית לכל דבר ואפילו נחשבת. חוצמיזה שמחה לשמוע על השיפור היחסי. כל הסתגלות למצב היא ברכה כרגע. :) תהיה חזק ואולי תוציא מזה משהו חיובי עוד יותר-בהמשך (סטייל המצאות לשיפור חיי הסטומאים)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה