שבוע הבא ניתוח סטומה... כמה זמן התאוששות צפוי? :(

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

30/07/2012 | 14:34 | מאת: רענן

שבוע הבא אני עובר ניתוח סוטמה בגלל קרוהן ואבסצים בישבן. לא ידוע אם הוא יהיה במעי הדק או הגס עדיין אבל אני חושב שהתקווה היא בגס. לכמה זמן התאוששות אני צריך לצפות בערך? יומיים? שבוע? יותר? (הלוואי ולא*) אחרי כמה ימים\שבועות אני חוזר לתפקוד סביר? אני יודע שהשאלות האלו הן בגדר נבואה אבל אם אפשר הערכה גסה שכזו... תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל שיהיה בהצלחה ושיעבור בשלום! לגבי התאוששות, האם רק מוציאים סטומה ולא כורתים שום חלק של המעי? אם זו רק הוצאת סטומה, אז מדובר בניתוחון קטן וקצר מאוד. שלי לקח 20 דקות בלבד! השאלה, זה יהיה בפתיחת בטן או לאפרוסקופי? כי זה משנה מבחינת זמן החלמה. ההתאוששות יכולה לנוע בין שבוע ל 3 שבועות, אצל כל אחד זה שונה ותלוי בהמון מרכיבים. אני אישית הייתי בבי"ח 10 ימים (רק הוצאת סטומה ללא כריתה כלשהי - כריתת המעי הגס הייתה שנה קודם). פשוט חטפתי איזשהו זיהום והייתי ממש חולה. אחרי שבוע כבר יכולתי ללכת הבייתה אבל פשוט לא הייתי מוכנה ללכת כל עוד לא הוציאו את הרוד (מן מוט קטן שמלבישים מתחת לסטומות לופ ומשאירים לפחות ל 10 ימים כדי שהסטומה תתקבע ולא תשקע חזרה לתוך חלל הבטן). הוא גרם לדליפות וכו' ולא הייתי מוכנה ללכת הבייתה עד שלא מורידים לי אותו חחחח גם ככה ההסתגלות לסטומה והמחשבה שאני צריכה לטפל בה לבד באותו שלב הייתה עוד מאוד מלחיצה, אז המוט הזה עוד יותר הלחיץ אותי. מבחינת תפקוד, אני הרגשתי שחזרתי לעצמי אחריי 3 שבועות. אבל שוב, זה משתנה. יש אנשים שחוזרים לעצמם אחריי שבוע. אז לסיכום בין שבוע לשלושה שבועות להערכתי. (וכל זה בתנאי שאין סיבוכים קשים במיוחד). בהצלחה!!

31/07/2012 | 13:49 | מאת: אודי

כפי שאמר הכירורג שטיפל בי: תוך חודש וחצי תהיה פנתר. הכאבים חולפים תוך כשבועיים ואתה ממשיך להיות חלש בגלל איבוד דם במשך עוד כחודש אחר כך. אני חזרתי לעסוק בספורט כעבור 5 שבועות. בקטנה.

01/08/2012 | 14:18 | מאת: רענן

הכירורג אמר שהניתוח יהיה רק "הסטה" של המעי בלי כריתה ולא משום שלא צריך אלא משום שכרגע אי אפשר. (יש לי פיסטולה בדרכי השתן גם. נוראית. הרבה צואה בשתן. הוא אמר שלא תהיה צואה בשתן אחרי שנסיט את המעי כי צואה לא תגיע לשם בכלל). אז אני מקווה שההחלמה תהיה מהירה(: תודה לכם.

02/08/2012 | 15:40 | מאת: רענן

הסטומה שלי בסוף תהיה של המעי הדק כנראה :( אמרו לי שאיכות החיים שלי תהיה ירודה הרבה הרבה יותר :( למה אני צריך להתכונן?

מנהלי פורום סטומה - תמיכה