לפני סטומה ולא יודע מה יהיה.

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

03/07/2012 | 18:05 | מאת: מה צופה העתיד?

קראתי המון דפים באתר הזה וראיתי כל מני דברים של גלגלים כי קשה לשבת, כריתות של רקטום וכדומה. יהיה לי קשה לשבת אחרי הסטומה? אני עושה את הסטומה בגלל אבסצים בישבן. וכנראה גם יכרתו לי חלק קטן מהמעי שנדבק לדרכי השתן. (פיטולות גם בישבן וגם בדרכי השתן). הרופא אמר לי שהסטומה זמנית, הוא רוצה שהישבן יירפא (שלא תעבור צואה ואז הסיכוי גדול יותר) ואז נתחיל בטיפול של יומירה (שאני כרגע לא יכול לקחת בגלל הזיהום שיש לי בישבן)... אחרי קריאה גם בפורום הזה אני חושש מאוד מהסגירה העתידית של הסטומה. אני כרגע על 15~+ יציאות ביום ואיכות החיים שלי היא לא מהטובות בארץ. למה אני לא רוצה סטומה קבועה? בעיקר בגלל חששות נפשיים, אין לי מושג איך אמצא בת זוג עם שקית. (אני לא עשיר ולא חתיך) הרופאים נורא נזהרים כשנותנים לי תשובות. כל הזמן כסתחים על ימין ועל שמאל. אם אני שואל מה יהיה אחרי הניתוח סגירה הם אורמים שהם לא חושבים שיהיה משהו רע. כשאני שואל אם זה בטוח יהיה זמני הם אומרים שהם מקווים ככה. כשאני שואל אם הניתוח יפתור את הבעיה של האבסצים הם אורמים שהסיכויים גדולים הרבה יותר. אוףףףףףף

לקריאה נוספת והעמקה
04/07/2012 | 14:19 | מאת: להלהלה

לי אישית אין בעיה לשבת

05/07/2012 | 14:07 | מאת: זואי

כי סיפרתי כאן בפרוטרוט על התקופה הארוכההההה והלא פשוטה שהיתה לי לאחר הסגירה. ובכן, זה השתנה. והמעצבן הוא - שאין לדעת עד שמנסים. ובנוסף לזה - צריך סבלנות עצומה. ולא חסרים תיסכולים בדרך. מצבי היום שונה לחלוטין מכל סיפורי הזוועות שסיפרתי כאן רק לפני כמה חודשים. שלא לומר - עוד חודש עברה שנה מהסגירה??? אני כידוע לגולשים כאן שכבר למדו להכיר אותי דרך כתיבתי - אף פעם לא מרוצה במאה אחוז חחחח. אבל בלב שלם יכולה להגיד היום, שהמצב השתפר מאודדדד והיציאות שלי הסתדרו, התכיפות פחתה לכשלוש יציאות מסודרות ביום. יש ימים בהם לפעמים יהיו יותר, אבל אם אני מסתכלת על נניח שבוע שלם - אני יכולה להגיד שאני מרוצה. לקח זמן, נכון. מאמינה שבאמת כמו שאמרו הרופאים לוקח כשנתיים לחזור לתיפקוד "נורמלי". אני מרגישה טפו טפו שאני בדרך לשם. אז כיום, ממרחק הזמן (זה קצר? ארוך?) אני שמחה על הסגירה על אף הקושי הגדול שהיו בו אינספור נפילות ומחשבות אם עשיתי את הדבר הנכון. נכון לעכשיו, אני שלמה עם ההחלטה על הסגירה.

08/07/2012 | 18:02 | מאת: פטל

טוב לשמוע על כל שיפור. עוזר בלצייר תמונה וורודה שלבד לא הייתי מצליחה!

צר לי לשמוע על כל הסיבוכים. לגבי הכאבים בישבן לאחר יצירת הסטומה, אם אני לא טועה ואני ממש לא בטוחה, אבל אני חושבת שהכאבים בישבן רלוונטים למי שעובר ניתוח לסטומה קבועה, כריתה מלאה של הרקטום ופי הטבעת וסגירה של פי הטבעת. בסטומות זמניות לא אמור להיות כאב כזה. אני כמעט בטוחה שזה כך, אבל בבקשה תקנו אותי אם אני טועה. האם יש כאן מישהו שעבר ניתוח לסטומה זמנית ויש לו כאבים בישבן? לא ממש נראה לי. לגבי הסגירה, אני חושבת שאתה חושב יותר מדי הלאה כרגע. אני חושבת שהדבר העיקרי שאתה צריך להתרכז בו כרגע זה קודם כל לעבור שלב שלב, קודם כל לדאוג באמת לריפוי האבצסים, הפיסטולות ופתרון להדבקויות ולקוות לריפוי מלא. אני כ"כ מבינה את התסכול, אבל רפואה זה לא מדע מדוייק ולעולם לא ניתן לצפות ולתת תשובות מלאות וודאיות ב 100%. באופן טבעי אנחנו רוצים הבטחה מהרופא שהכל יהיה בסדר, אבל גם לצערם של הרופאים, אין באפשרותם לתת הבטחות כאלה, במיוחד לא במצבים מורכבים כמו שלך. מה צופה העתיד? כאמור, צריך לעבור שלב שלב, הרבה סבלנות ולקוות לטוב. מאחלת לך רפואה שלמה, שהניתוח יעבור בהצלחה מרובה ויענה על כל המטרות, הציפיות והשאיפות שלשמן הוא מבוצע ותזכה לאיכות חיים מקסימלית במהרה!

מנהלי פורום סטומה - תמיכה