חדשה...

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

30/06/2012 | 17:25 | מאת: להלהלה

היי, אני בת 18 ואני חדשה בקטע של סטומה זמנית אחרי ניתוח לכריתת מעי הגס אחרי התקף קרוהן קשה וממושך... קצת כואב (טוב אולי לא קצת) וקשה להתרגל אבל מסתדרים... בכל מקרה יש לי שאלה שמטרידה אותי... בניתוח עשו לי חור נוסף שכחתי איך קוראים לו שמיועד להפריש את כל המוגלה החוצה שלא יישאר בתוך הגוף. החור הזה מודבק אצלי במהלך היום באמצעות פד סטרילי. הבעיה היא שהוא מפריש באמת הרבה מוגלה וגם דם לפעמים וזה מפיץ ריח לא נעים ואני נאלצת לשטוף ולהחליף פד לפחות פעמיים ביום... האם זה נורמלי? יש דרך להימנע מהריח אולי באמצעות חבישה במשהו שונה מהפד? אם זה רלוונטי עבר רק שבוע וחצי מהניתוח, אולי זה משהו שמסתדר עם הזמן? אשמח לתשובה כי לא ראיתי פה בפורום שום התייחסות לנושא ולי מאוד מפריע העניין עם הריח... תודה, להלהלה

לקריאה נוספת והעמקה
30/06/2012 | 22:06 | מאת: ליאב

אני לא בטוח שאני מבין למה את מתכוונת, אולי אני לא מכיר את התופעה. יש מצב שהתכוונת לנקז?

היי, ברוכה הבאה לפורום! מאחלת קודם כל החלמה מהירה ובריאות שלמה! לפי מה שאני מבינה, יש לך זיהום וחיברו לך נקז. אני מבינה שאת עכשיו כבר בבית, נכון? גם לי היה הרבה מוגלה שיצאה מהבטן, דרך החתך הניתוחי, אבל לא חיברו לי נקז, אני לא יודעת למה, אולי בגלל שזה לא היה מספיק חמור? מה שהכירורג עשה הוא פתח כ- 2 ס"מ מהחתך שממנו נפלטה ההפרשה, ניקז כמה שאפשר, שטף הכל וחבש את זה. אח"כ במשך שבוע הייתי צריכה פשוט לחבוש את זה עד שכל המוגלה תצא, אבל זה היה בלי נקז.. וכל הזמן הזה הייתי עדיין בבי"ח. כששוחררתי זה כבר הפסיק להפריש. מצטערת שאני לא ממש יודעת איך מטפלים בנקז, כי מעולם לא היה לי כזה. יש לך מתישהו בקרוב ביקורת אצל הכירורג? בכל מקרה, אולי כדאי ליצור קשר עם אחות הסטומה המחוזית שתבוא ותבדוק את העניין לוודא שהכל תקין, אולי גם תתן לך עוד הדרכה. ואולי גם בהמשך יכנסו עוד אנשים שהיו במצב דומה ויוכלו להנחות אותך איך הם טיפלו בזה. מקווה שיעבור מהר. האמת, אם זה ממש מריח, אולי באמת כדאי ליצור קשר בהקדם עם האחות המחוזית. תתקשרי לתחנת האחיות בסניף הקופה שלך, תספרי להם את המצב ותבקשי אם אפשר לשלוח אליך אחות סטומה הבייתה. הם תמיד שולחים, במיוחד אם את זמן כ"כ קצר אחרי ניתוח. תעדכני אותנו.

01/07/2012 | 09:25 | מאת: להלהלה

ממש חור כזה בבטן מצד שמאל של הפופיק

01/07/2012 | 13:58 | מאת: קרוהניסט

אני עתיד לעבור את ניתוח הסטומה בסוף החודש. (מנסה לדחות את זה לסוף החודש כדי לצלוח לפחות מספר מועדי א...) המטרה לפחות על הנייר היא סטומה זמנית כדי למנוע צואה דרך פי הטבעת המלא פיסטולות ואבסצים. לפחות בינתיים לא מתכננים כריתה כי גם אין ממש טעם. (הכל דלוק בלאו וכי) כמה זמן נמצאים בבית החולים אחרי הניתוח? יכול להיות שזה יהיה כמו ניתוח אמבולטורי ואחזור מייד אח"כ הביתה או שאני סתם חולם בהקיץ? את כבר חזרת לפעילות יומיומית רגילה באופן סביר? (נגיד לא שחייה וריצות אלא למידה נגיד ויציאות עם חברים. למשל) עדיין מרגישה את הסטומה יום יום והיא מפריעה לך? מפריעה לישון? אין ריח דרך שקית הסטומה? אין צורך לרוקן אותה מייד אחרי יציאת הצואה? בהצלחה ורק (כמה שיותר) בריאות. תודה(:

01/07/2012 | 18:52 | מאת: להלהלה

היי :) אני השתחררתי מבית החולים 8 ימים אחרי הניתוח והיה איתי עוד ילד בן 16 שעבר את אותו הניתוח והשתחרר יומיים לפניי. לי אישית יש גם בעיות גב בגלל המחלה אז קצת קשה לי לחזור לפעילות מלאה אבל כן חזרתי ללימודים לבגרויות ויצאתי עם חברים מספר פעמים, הניתוח באמת שיפר לי את המצב של המחלה וסוף סוף התפריט שלי התרחב והתחלתי לאכול יותר דברים (: אני כן מרגישה את השקית סטומה ביום יום, היא מושכת למטה ומציקה לי, אבל אני חושבת שזה עניין של ללמוד להדביק נכון ושזה יסתדר עם הזמן... לישון מפריע רק על הבטן על הצד ועל הגב אין בעיה. אין ריח בכלל דרך השקית של הסטומה ויש ריח פחות חזק ליציאות בשירותים כשמרוקנים... מה שכן זה שיש לי רעשים בבטן כשאני אוכלת. ממש לא צריך לרוקן אחרי היציאה... בבית אני בכלל מחכה עד שהשקית תהיה מלאה כי אין לי כוח ואני עצלנית ובחוץ כאני מרגישה שהיא בולטת לי מתחת לבגדים או שכבד לי וזה מושך למטה אז אני מרוקנת הכאבים מהניתוח עצמו אגב עברו לי לגמרי אחרי שבוע, אולי קצת מגרד לפעמים בתפר (אמרו לי שמורידים אותו שלושה שבועות אחרי הניתוח) ברור שעדיף בלי הסטומה אבל בהחלט אפשר להסתדר עם וזה לא סוף העולם(:

מנהלי פורום סטומה - תמיכה