רוצה הבטחה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

30/05/2012 | 19:03 | מאת: מסרבת להאמין

שלום, אני בת 37 ומאובחנת במחלת קוליטיס,שלימים התבררה כקרוהן-קוליטיס מזה 20 שנים. מעבר לכל הטיפולים הרגילים, הכימיים, ביולוגיים וכדומה. גם עברתי ניתוחים לכריתה מלאה של המעי הגס, הוצאת סטומה ל-4 חודשים והכנסתה לפאוץ' שלא מפסיק לעשות לי בעיות ובממוצע אני מאושפזת בגינו אחת ל-4-5 חודשים. עכשיו החליטו שהדרך היחידה לנסות ולהתמודד על אמת היא להחזיר לי הסטומה. כעקרון לזמן קצוב, אבל כמובן אף אחד לא מבטיח. אני בטראומה רצינית. כל מהלך הסטומה שהייתה לי לפני 12 שנים, בניתוח הראשון, זכורה לי כנוראית. אני חוששת שאם היום קשה לי להתמודד נפשית, אז אשבר לחלוטין!!! הסביבה הקרובה שלי מנסה לשכנע אותי שכל דבר יותר טוב ממה שעובר עלי היום ואני יודעת שזה קרוב לודאי נכון, אבל בכ"ז - סטומה - אני?! למה? מי יעזור לי להחליט?

לקריאה נוספת והעמקה

צר לי לשמוע שהפאוץ' לא מתפקד. אני גם עברתי קודם כריתה של המעי הגס (השאירו 25 ס"מ מפי הטבעת ומעלה) וחיבור של המעי הדק לרקטום (או שארית הסיגמה יותר נכון). לא העלתי על דעתי שאני אהיה מהצד הלא נכון של הסטטיסטיקה של אלה שזה לא מצליח אצלם ויהיה צורך בסטומה.. אז אכן כן, גם לי היה מאאאוד קשה לקבל, הרבה בכי הרבה דכאון :( לכן אני מאוד מבינה את הרגשתך. ההקלה הורגשה מייד אחרי ניתוח וברגע שהבנתי והרגשתי עד כמה הסטומה מקלה עלי, קיבלתי אותה באהבה. היום אני שנתיים אחרי ניתוח ויכולה לומר שהחיים עם הסטומה הם ממש לא רעים! הרבה יותר טובים מאיך שחייתי 17 שנים עם צנרת מקולקלת... מה אכפת לי איך ומאיפה זה יוצא?? העיקר שהכל מתפקד, אף אחד לא שומע אותה, אף אחד לא רואה או מריח. אני יכולה לעשות הכל איתה.. אז מה אכפת לי...?? כמה זמן היית אז עם הסטומה? יכול מאוד להיות שבגלל שידעת שהיא זמנית אז מראש לא הרגשת צורך להתרגל וזה מובן. תראי, סה"כ עם טיפול והגיינה נכונים לא אמורות להיות בעיות מיוחדות עם הסטומה. אני מאחלת לך המממון הצלחה בכל מה שתבחרי לעשות!

31/05/2012 | 18:44 | מאת: מסרבת להאמין

הודיה שלום וברכה, תודה רבה על תגובתך. אני מקווה שהבכי והדיכאון לא יהיו עוד רבים, כי גם איתם עצמם קשה לי להתמודד. אני כבר הבוקר כתבתי לרופאה שאמורה לנתח שתתן לי תאריך, אבל עדיין לא שלמה עם זה ועדיין בתקווה שימצאו שניתן להחזיר הפאוץ'. אחרי 12 שנים עם פאוץ', הגם עם בעיות, לא נראה לי שאצליח עכשיו להתמודד עם סטומה על שכן לקבלה באהבה כפי שתיארת....אבל.....מי יודע....כנראה אגלה בקרוב מאוד.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה