בעיות קלות עם הסטומה...

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

17/03/2012 | 11:34 | מאת: סיגל

יש לי סטומה כבר קצת מעל חודש..לצערי היא חצי שקועה,כלומר שאני מוציאה את הבסיס אני עדיין רואה חצי ממנה ואז במקלחת היא כבר דיי נעלמת פנימה ואני צריכה ללחוץ עם 2 ידיים כדי לראות אותה ..אז ברור שמאוד קשה לדאוג לה כראוי מבחינת דליפות אז אם יש לכם עצות אשמח .אני משתמשת בטבעות אטימה,פסטה,גרנופלקס דק וכל מה שאפשר לחשוב עליו אבל הבעייה העיקרית אצלי היא שמסביב לסטומה העור של הבטן נהייה קשה כלומר חצי סמטימטר בקוטר אדום כחול כזה אבל עור קשה כזה ומחוספס.האחות סטומה שלי אמרה שזה בכלל לא קשור לדליפה וקראה לזה משהו שאיני מצליחה להיזכר כרגע..אז אם מישהו נתקל בזה בקשה עצות איך להיפתר מזה כי גם קרם ברייר שניסיתי לא עוזר לעור הקשה מסביב לסטומה..חוץ מזה הכל נפלא ואני מתה על החיים החופשיים שפתאום יש לי מבלי להצטרך לרוץ לשרותים כל רגע..אני שוב מזכירה למי שמעוניין לקיץ אוטם פלסטיק לבסיס של הסטומה שמשאיר אותו יבש לימים שלמים לבריכה או לים, אני אישית הזמנתי מאמריקה בעצתה של הודייה הנפלאה וזה נקרא sure seals וממש לא יקר ומביאים לך עד הבית מהדואר.אם יש עוד שאלות אני פה..תודה סיגל.

לקריאה נוספת והעמקה
17/03/2012 | 12:45 | מאת: קרן

(סורי, אין לי תשובות בעניין הסטומה השקועה. תודה לאל - את הבעיה הזאת אין לי). מכיוון שתמיד נהגתי ללבוש ביקיני - אין לי מושג איזה בגד ים לקנות. הקיץ אני רוצה לנסות לחזור לבריכה ולשחיה. מבחינתי, אין מצב שאלבש בגד ים שבו תיראה 'גבעה' של ציוד הסטומה. בעיקר כשנכנסים למים ובגדי ים נצמדים לגוף. אולי לא את כולם זה מטריד. אותי - המחשבה על כך מביכה ורע לי עם זה מאוד. כאמור, אין מצב שאניח לבליטה כזאת להופיע לעיני אנשים. גם ככה דימוי הגוף השתנה אצלי מאוד, ואף שחלף זמן, אני לא מצליחה להשלים עם זה (סיגל - הסטומה אצלי היא בשל סרטן. שונה מהסיבות שלך). על איזה בגד ים חשבת? כבר רכשת? מצאת משהו שהוא גם מסתיר - וגם מחמיא קצת? לא משלה את עצמי שאראה בבריכה כמו פעם... אף שכאמור עדיין קשה לי להשלים שלא אראה כך יותר. מחפשת משהו 'מסתיר' ומחביא - ומצד שני גם קצת מחמיא. ולא נראה לי שזה הולך יחד :(

אני לא הולכת עם בגד ים, אבל חשבתי על בגד ים שיכול להתאים לבעלות סטומה - יש את הבגד ים הזה השלם עם עליונית כזו שיושבת מהמותניים כמו חצאית מעל החלק התחתון. את מבינה למה אני מתכוונת? מה דעתך?

18/03/2012 | 10:39 | מאת: סיגל

היי קרן...לדאבוני אני לא עם גוף לביקיני אז קניתי שלם ואת השקית לא רואים בכלל..וטיפ לפני בריכה או ים ..קודם כל אל תאכלי הרבה לפני שאת הולכת ..אני אישית מרוקנת את השקית פעמיים בבית אחרי שאכלתי ואז לוקחת אימודיום ואם אני לא אוכלת במשך היציאה רוב הסיכויים שהשקית נשארת שטוחה לחלוטין בקושי יוצא משהו ואני יכולה להיות אפילו עם השקית היותר קטנה שלי..תנסי את זה ..חוץ מזה עם בגד ים שלם לא ממש רואים מה נמצא מתחת גם אם יש לך בליטה קטנה תצאי מהמים ותשימי את היד בצד כזה ותסתירי..אנשים באיזור לא מחפשים בליטות על אנשים זה החוסר ביטחון שלנו שמפריע לנו..נוכחתי שבחברה אני היחידה שמרגישה את הבליטה..ואז אני קמה בזהירות עם יד על הירך והולכת לרוקן מבלי שאף אחד שם לב..ותבדקי את האתר שממנו הזמנתי לאטימה מוחלטת במים ..אותי יותר מדאיג שהבסיס יפול לי בבריכה מישיבת יתר במים ואז באמת תהייה פדיחה..מקווה שעזרתי ובהצלחה.סיגל.

כמו שהבנתי, ביום שני הקרוב יש לך פגישה עם הכירורג, נכון? אני בטוחה שהוא ייתן לך את התשובות הכי טובות ונכונות. מחכה לשמוע עדכון מהפגישה!! תרגישי טוב! :)

18/03/2012 | 10:45 | מאת: סיגל

נקווה שהוא יודע משהו..בתכלס הוא פרוקטלוג..אם הוא לא ראה משהו כזה אולי הוא יוכל להמליץ על מישהו..אולי יעבירו לי את המיקום של הסטומה בניתוח וסוף סוף יוציאו אותה החוצה..אבל אני מקווה שזה יפתר בלי ניתוח..אצלצל לך אחרי מאמי..הsureseals עוד לא הגיע..

מנהלי פורום סטומה - תמיכה