עזרה מביכה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

23/02/2012 | 22:46 | מאת: אודי

הסטומה שלי עושה קולות מאוד לא נעימים כשיוצא ממנה גז, וזו אילואוסטומה! אני עדיין לא אוכל רגיל בעקבות שתי חסימות שקרו לי לפני יותר משבוע ושבועיים, ויש האומרים שהגזים יוצאים כי מערכת העיכול לא מלאה במזון. האם יש למישהו הצעות? זה מטריד מאוד!

לקריאה נוספת והעמקה
24/02/2012 | 10:01 | מאת: קרן

היי, לא שמעתי עד כה כי גזים יוצאים מכיוון שמערכת העיכול ריקה ממזון. עם זאת, אם יש אמת בדבר ויעל סיגל יודעת על כך - אני בטוחה שהיא תענה כשתוכל. מניסיוני, גם אם תאכל עד להתפקע - הגזים וצלילי הנפיחות יישמעו כי כאלה הם חיי סטומה. אין לנו אפשרות לשלוט על קולות וצלילים כפי שהייתה לנו בעבר. ליד בני המשפחה אני מזמן מתנהגת בטבעיות. גם שלב ה"צחקוקים הנבוכים" חלף מזמן. הבעיה היא כמובן בחברה / בעבודה / בסרט כשהאולם שקט / בתור בסופר ועוד ועוד מצבים יום-יומיים. עם הזמן תדע מאילו מזונות להימנע כי הם מגבירים אצלך את התופעה. אני למשל נמנעת מכרוב ומכרובית. כל אחד לומד מה מתאים לו ולגופו ומה לא. אני מאוד מאוד ממליצה לקחת את הזמן, לשבת עם המחשב ולקרוא שיחות ושרשורים קודמים בפורום. לרובנו שאלות דומות וטרדות משותפות ורוב הנושאים נדונו ונענו בהרחבה בעבר, ואפשר ללמוד ה-מ-ו-ן מהקריאה בפורום. ראה למשל התכתבויות ישנות יותר עם חבר הפורום יוחאי שוורץ בדבר 'משתיק קול' לאיליוסטומי, שהוא הזמין מגרמניה ובעקבותיו גם אני. יוחאי מרוצה מאוד מהמכשיר ומתפקודו וחש הקלה גדולה בעקבות השימוש בו וסיפר על כך רבות. אני - פחות. בהצלחה רבה!

שמחה שמצאת אותנו :) כפי שאתה יכול לראות יש כאן, כמו שקרן אמרה, המון מידע שקשור על החיים עם סטומה וההתמודדות, אז כדאי לעבור קצת על התכתבויות ישנות. זה נכון. כשיש הפרשים גדולים בין ארוחה לארוחה מצטבר אוויר במערכת העיכול - גזים. אבל.... זה לא ממש הגורם העיקרי אצלך כרגע לגזים. הסיבה האמיתית היא אך ורק העובדה שאתה סה"כ זמן קצר מאוד אחרי ניתוח. אחרי ניתוחיי מעיים מערכת העיכול מאוד עצבנית והפעילות שלה לא כ"כ סדירה. מה לעשות, הרי נגעו לה בעצבים. אז תדע שזה בסדר וזה מאוד נורמאלי שבשלב הזה הסטומה מאוד מרעישה, גם אם היא אילאוסטומי. באופן כללי אילאוסטומי הרבה פחות (!) מרעישה מקולוסטומי, אבל בשבועות הראשונים אחרי ניתוח היא כן. גם לי יש אילאוסטומי ובשבועות הראשונים אחרי ניתוח היא פתחה בקול תרועה גדול להודיע לכולם על נוכחותה. הייתי כ"כ בשוק מרמות הרעש שלא יצאתי מהחדר בבי"ח שעות ארוכות מהפדיחה p: אבל הרשה לי להרגיע אותך שמצב זה מסתדר מהרה ולרוב בעלי האילאוסטומי אין כמעט גזים, וגם אם יש, הם כבר לא מרעישים כמו בהתחלה! רמת הרעש יורדת תוך מספר שבועות ב- 99% - הסטומה שלי שקטה לגמריי 99% מהזמן. כמובן שיש גם להיזהר ממזונות מייצרי גזים. לי למשל, פירות הדר, כרוב, שעועית לבנה, בוטנים ולא זוכרת כרגע מה עוד גורמים לקצת יותר גזים, אבל... עדיין לא באותן רמות כמו אחרי ניתוח. לגבי עייפות, גם זה נורמאלי. בדר"כ זמן ההחלמה אחרי ניתוח כזה (עד שמרגישים שחזרנו לעצמנו) הוא בין 5-6 שבועות. ההחלמה הסופית (הכוונה גם כולל הסתגלות המעיים) היא לפחות עד שנה. גם בשבילי הסטומה ממש הקלה על החיים. יש לי עדיין את הרקטום ויש לי אפשרות לסגור, אבל אני אישית לא אסגור בעד שום הון שבעולם, כי אני יודעת שאין לי סיכוי לאיכות חיים בלי הסטומה. אבל ישנם הרבה אנשים שניתוח הסגירה הצליח יפה מאוד אצלם, שאם כן, אני מאוד ממליצה לסגור. החלמה מהירה!!

25/02/2012 | 21:20 | מאת: אודי

הרגעת אותי !

מנהלי פורום סטומה - תמיכה