טיסה אחרי תא לחץ

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

06/10/2015 | 17:17 | מאת: אפרת

שלום ד"ר מלמד, אני נמצאת בחופשה בקוזומל, מקסיקו. ביום שישי האחרון עשיתי שתי צלילות במסגרת צלילת היכרות: הראשונה לעומק של 7.5מ, השנייה לעומק של 12מ. כל אחת מהצלילות הייתה חצי שעה ובין שתי הצלילות הייתה הפסקה של שעה וחצי בערך. פרט חשוב נוסף הוא שיש לי vsd מאוד מינימלי, שאחרי בדיקה אצל קרדיולוג בישראל הוא אמר שמותר לי לצלול (למעשה כששאלתי אותו לגבי זה הוא אמר שהוא לא מבין מה הקשר ונתן לי אישור בכתב שאני יכולה לצלול). אחרי הצלילה כאב לי הראש. הלכנו לנוח ואחרי שישנתי בערך שעה, אולי יותר, קמתי מאוד עייפה והעייפות לא עברה לי. בשעה מאוחרת בלילה הרגשתי קצת נמלים ביד שמאל, ממש קצת. למחרת קמתי ערנית ובלי כאב ראש אבל עדיין עם התחושה שהיד נרדמת. הלכנו למרפאת צלילה ושם בדקו אותי. חוץ מנימול ביד היה לי גם קצת פחות כוח ביד וברגל שמאל. אחרי שששמעו על הvsd החליטו להכניס אותי לתא לחץ לטיפול של חמש שעות, עומק מקסימלי 18 מ בערך (60 feet) למחרת לא היה הרבה שיפור מבחינת התחושה של היד אבל הכוח של השרירים חזר. הרופא בדק גם תחושתיות ברגליים ובאזור האחורי הייתה לי פחות תחושה. נכנסתי לתא לחץ לשעתיים וחצי לאותו עומק כמו ביום הקודם. בהמשך היום לא הרגשתי יותר טוב (אולי סתם כי נלחצתי) אז הלכתי שוב והרופא הרגיע אותי וגם נתנו לי זריקה שאמורה לעזור לריפוי Dolo-Neurobion. הזריקה זה 3 מנות, כל 48 שעות מנה. בהמשך הערב כבר הרגשתי יותר טוב, היד כמעט חזרה לעצמה לגמרי. היינו אתמול בבוקר שוב במרפאה והרופאה בדקה אותי וגם אמרה שהכוח שלי חזר אבל בגלל שיש עוד קצת תחושה של נמלול באצבעות ואזור מסוים ביד עם פחות תחושה אז שאני אעשה עוד טיפול של שעה וחצי, עומק מקסימלי בערך 9מ (30 feet). היא אמרה שזה בסדר אם הטיסה שלנו היא ביום רביעי אחה"צ. היום הייתי בעוד ביקורת. יש מעט מאוד סימפטומים בעיקר בקצות האצבעות. לאחר ששאלתי אם יש השפעה לכך שהטיסה לישראל היא ארוכה הרופאה הציעה שאחזור היום על הטיפול הקצר שעשיתי אתמול ואמרה שלא אצטרך לדחות את הטיסה בעקבות כך. היא אמרה שזה יהיה טוב אם הדם שלי יהיה רווי בחמצן. בנוסף היא אמרה שאחרי הזריקות אני גם אקח כדורים. יש לי מספר שאלות: 1. האם מותר לי לטוס מחר אחה"צ לאחר משטר כזה של טיפולים? מהטיפול העמוק האחרון יעברו יותר מ72 שעות. 2. האם כדאי שאחזור היום על הטיפול הקצר? 3. האם יש דברים נוספים שכדאי שאדע/אברר פה? תודה רבה, אפרת

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך אפרת, דברנו כבר בטלפון ואת עיקרי הדברים אביא כאן לטובת קוראי הפורום האחרים. כללית, אין כל בעיה לטוס אחרי טיפולי תא הלחץ שקיבלת כיון שהטיפול מבוסס על נשימת 100% חמצן. כללית, אין לטוס 24 שעות לאחר צלילה באוויר דחוס או ניטרוקס עקב חשש לבעיית דקומפרסיה. הבעיה שבגינה טופלת בתא הלחץ יתכן וקשורה לVSD, פגם קטן במחיצה בין שני חדרי הלב, שאנט שבמצב מסוים בצלילה עלול להעביר בועיות מצד ימין לצד שמאל ומשם דרך כלי הדם למערכת העצבים המרכזית. הטיפולים שקיבלת בהחלט מקצועי וכך היה צריך להיעשות. טיפול נוסף קצר בתא לחץ כפי שמציעה הרופאה רק יכול עוד להועיל, בוודאי לא להזיק. טיסה נעימה ארצה ולא לחזור לצלול. במידה ותרצי לחזור לצלילה חייבת את בבירור מקיף יותר ובדיקות על ידי רופא קרדיולוג שהוא גם רופא צלילה.

08/10/2015 | 15:08 | מאת: אמא של אפרת

ד"ר מלמד, רציתי להודות לך מקרב לב על הנכונות לעזור בכל זמן, על המקצועיות והיסודיות בהתייחסותך למקרה. מי ייתן וירבו אנשים כמוך ורופאים בפרט. שבת שלום וכל טוב !

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)