תא לחץ לפצע קשה ריפוי

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

13/06/2019 | 23:39 | מאת: מאיה

שלום. בת 29 ללא מחלות רקע. לפני 7 חודשים עשיתי ניתוח כריתה מלאה של פילונידלי ציסט. מאז הפצע לא מחלים ומפריש בלי הפסקה ואני מטופלת במרפאת פצעים קשי ריפוי. אין סינוסים נוספים.. הבעיה רק בפצע. עשיתי חבישות יומיומיות עם סילברסל ואוקטנילין במשך חודשיים שלא עזרו. אני כרגע עם וואק כבר שבועיים. היום ביקרתי אצל האחות כי לא הצלחתי להוציא את הספוג והיא אמרה שעדיין הרבה הפרשות (לדעתה הפצע ללא שיפור..). הפצע כרגע במימדים של אורך 5.5 ס"מ רוחב 3 ס"מ ועומק 2.5 ס"מ. נשמע קטן אבל הוכ תקוע במצב הסה כבר מלא זמן.. הרופא דיבר על אפשרות של ניתוח נוסף של כריתת השוליים ותפירה מחדש אם הוואק לא יעזור ואני מאוד חוששת. מי אמר שהפצע הבא כן יתרפא? האם לדעתך תא לחץ יעזור לפצע שלי? להתעקש לנסות תא לחץ לפני הניתוח? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
13/06/2019 | 23:46 | מאת: מאיה

שכחתי לכתוב.. אולי כל הסיבוך עם הפצע נגרם מזה שהיה לי את הפילונידלי הזה 5 שנים.. סבלתי המון מדלקות. לא נבדקתי ולא טיפלתי כל השנים בגלל ביישנות קיצונית עד שממש לא היתה ברירה.. האם לדעתך הפצע הפך לכרוני ויש סיכוי שבכלל לא ירפא?

שלום לך מאיה, בהחלט יש להתעקש ולדרוש במקרה שלך טיפול משולב בתא לחץ. הטיפול בתא לחץ לפצעים קשי ריפוי נמצא בסל השירותים! יש להדגיש כי גם פצעים קשיי ריפוי שאינם על רקע איסכמי עשויים להגיב היטב לטיפול משולב בתא לחץ ולהביא לקיצור משמעותי בזמן ההחלמה. בהצלחה.

בהמשך לדברי, אחד מהמנגנוני הריפוי החזקים של מינוני החמצן הגבוהים הניתנים בתא לחץ הוא האפקט האנטי דלקתי, לדעתי, במקרה שלך יש סיכוי גבוה מאוד שהטיפול המשולב בתא הלחץ יביא להחלמה. רק היות ומדובר בבעיה כרונית, כנראה יהא צורך במספר רב של טיפולים.

14/06/2019 | 09:03 | מאת: מאיה

תודה רבה על התשובה המפורטת. תוכל בבקשה להסביר לי מעט על הטיפול- האם הוא כואב? האם זה בעירום? (הפצע בין העכוזים). תודה רבה

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)