תשישות, דגדוגים וטיסה

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

10/02/2019 | 09:57 | מאת: צולל חובבן

לפני כ4 חודשים צללתי בדהב בסיני. צלילה ראשונה הייתה ל25 מטר ושנייה ל22 מטר, לאחר 3-4 שעות (ניסיתי להישאר מעל המדריך בשל חשש מדקומפרסיה ולכן ניתן להוריד כ2 מטר מכל צלילה). לאחר הצליחה השנייה הרגשתי תשישות גדולה, כזו שגרמה להליכה להיות משימה אפשרית, אבל טרחה. בבוקר קמתי והרגשתי טוב יחסית ולכן החלטתי לנסוע הביתה (כ20 שעות לאחר סיום הצלילה השנייה). בדרך למעבר הגבול, נסענו בדרך שעולה להרים, שלא זכרתי, לגובה של קרוב ל1500 מטר והרגשתי דגדוגים בכפות רגליים, והיה לי התקף חרדה. לא עשיתי כלום כדי לטפל בזה כי הנחתי שמדובר בחרדה שלי, אבל אני רוצה לשאול 3 שאלות: 1. האם סביר שהיה לי אירוע דקומפרסיה? 2. האם יש מה לעשות בשלב זה? 3. לא טסתי מאז. האם יש חשש מלטוס?

לקריאה נוספת והעמקה
10/02/2019 | 11:30 | מאת: צולל חובבן

בנוסף אציין שאני לא מרגיש שינוי מאז שאני באמת יכול לשים לב אליו בבירור. אולי האלרגיות נהיו טיפה יותר קשות ויותר סטרס, אבל לא בטוח בכלל. כמו כן חשוב לציין שבמהלך הצלילה הייתי צריך לנשוך חזק את הפיה כדי להישאר איתה, כי לא ישבה כל כך טוב, אם זו יכולה להיות סיבה לתשישות שהרגשתי. כמו כן אשמח לדעת אם יש בעיה לצלול שוב, ואם, בהנחה שאכן נשמע שמדובר בדקומפרסיה האם יש נזקים ארוכי טווח שחשוב לשים לב אליהם. תודה

שלום לצוללן החובב, כללית, על מנת לבצע אבחנה מדויקת אפשרית אם הייתה בעיית דקומפרסייה, יש לבצע תחקור מורחב יותר שבמקרה זה אינו אפשרי במסגרת הפורום! ספציפית במקרה שלך, ארבעה חודשים עברו מהאירוע (!), על פי תיאור תחושותיך היום, עברת האירוע בשלום ומכאן ואילך במידה ותחליט להמשיך בצלילה ספורטיבית למד והיצמד לכללי הבטיחות ומן הראוי שגם תחזור על החומר התאורטי ושנן אותו. כול טוב והמשך צלילה מהנה ובטוחה.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)