ציסטה מורכבת בכליה מוגדרת כ-בוסניק F2
דיון מתוך פורום אורולוגיה אונקולוגית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אובחנתי עם ציסטה מורכבת בכליה השמאלית בוסניק F2 . זה מספר שנים שאני במעקב. ב-MRI נכתב תהליך מולטי-ציסטי בין קוטבי כ-42*38*37 עם בכיתות מעט מעובות עד 3 מ"מ. השבוע ביצעתי אולטרה סאונד ונירשם הודגמה ציסטה מורכבת עם מחיצות בתוכה בגודל כ-4*5.2 גדלה מבדיקה קודמת. ובכליה הימנית מוקד היפואקואי עם הסתיידות בתוכה בגודל כ-1.3*1 ס"מ ככל הנראה ציסטה עם MILK OF CA אני מוטרדת מאוד. האם אני במצב לכריתת הציסטה? או להמשיך במעקב כל חצי שנה? תודה על תשומת הלב.
שלום. לנוזל עשיר לסידן (milk of calcium) אין משמעות קלינית. לגבי הציסטה עם המחיצות בכליה שמאל. אולטראסאונד משמעותית פחות מדוייק מסיטי או MRI. ההמלצה היא להמשיך לעכוב עם הבדיקה הראשונית שאבחנה, במקרה שלך MRI.