בדיקת הורמונים שביצעו לי אנדוקרינולג

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

31/12/2023 | 12:06 | מאת: אברהם

בבדיקת טסטוסטרון הטוטאל 11 בערכים בין 7ל30 הshbg 20.5, בערכים שבין 21.6-113.1 Free androgen index ערך 52 !!!שבין9.3- 55. Lh ערך 2.6, שבין 1.5 ל9.3. הוסבר לי שגם אם הטסטוסטרון טוטאל נמוך קצת כי בבדיקה קודמת שלו בלבד היה 7 בלבד, לכן עדו את הבדיקות האלה. עדין החופשי גבוהה ו-sbgh נמוך וזה אומר שיש זמינות גבוהה של טוסטסטרון בדם. כולמר הshbg הנמוך דווקא טוב. האם ההסבר הזה נכון. ואין צורך לנסות להעלות את הטוטאל? או שיש בעיה, בתוצאות. לא מטופל בשום תכשיר. אני בן 59, בריא. אודה לתשובתך.

שלום אברהם, השאלה היא לא בנושא הפורום שעוסק במחלות סרטן. ממליץ להציג את השאלה בפורום אנדוקרינולוגי.

02/01/2024 | 05:43 | מאת: אברהם

הסיבה שפניתי בשאלה לפורום סרטן ערמונית נובעת מהצעה של רופא לתת לי ג'ל למריחה, לעלות את רמת הטוסטסטרון שהיה 7 ממש הסף תחתון, והיה לי ממש סימפטומים שקשורים לכך,אבל אמרתי לו שהדחף המיני לא ירד כל כך. וכאן נכנס עניין סרטן הערמונית, רופא המשפחה אמר שלא כדאי לנסות מדבקות כי זה מגדיל את הסיכון לסרטן הערמונית!!! ועדיף לתת לגוף זמן יתכן ותיהיה עליה או שיפור, ולהמנע מהמדבקות. שאלתי אם במצבי, שיש טסטוסטרון חופשי והטוטאל עלה ל11 מ7 ללא טיפול, יש טעם לקחת את הסיכון של סרטן הערמונית בחשבון,ולנמנע מטיפול בנדבקות ג'ל ךמריחה . מה גם שלאבי היה סרטן ערמונית. אשמח לעצתך.

תראה, יש כאן 2 טעויות: 1. אין התוויה לטיפול בתחליפי טסטוטרון אם הטסטוסטרון (הכולל) בערכי הנורמה. 2. אמנם טיפול בתחליפי טסטוסטרון אסור למי שיש לו סרטן ערמונית, אבל אין הוכחה מחקרית מקובלת שטיפול בתחליפי טסטוסטרון גורם לסרטן ערמונית.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית