אבחון סרטן ביופסיה שהפונתי אליה

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

30/07/2023 | 21:25 | מאת: אבי

ככאבחנו אצלי עליה מהירה ב psa, מ1.25, ל4.1, נשלחתי ל m.r.i, יש ממצא בינוני 4ממ. נשלחתי לבית חולים, עם הפניה לביופסיה. בנתיים הpsa ירד ל 1.3, הרופא התחרט וביטלו את הביופסיה. מה לעשות? ההסבר שלמרות שכנראה יש סרטן בערמונית אין תסמינים קלינים, ואם יש רק טפטוף בסיום השתנה זה בגלל bph דרגה 1. והחזרה של הpsa ל 1.3 כבר כמעט שנה, עצרה את כל התהליך ביטלו ביופסיה. איחלו לי בריאות וזהו. כנראה שאין זוועה גדולה מזה לאדם מהישוב שלא מבין הרבה ברפואה. מה עושים.

יכולים להיות לכך כמה הסברים: יכול להיות שהרופא בבי"ח חשב שהנגע ב-MRI אינו חשוד ולא מצדיק ביופסיה. יכול להיות שהחשיבה היא שסרטן ערמונית לא באמת מסכן את בריאותך בגלל גיל או מחלות רקע.

02/08/2023 | 22:14 | מאת: אבי

תודה דוקטור אני בן 61 ללא מחלות כל מחלות רקע, ללא לחץ דם או סכרת. הנגע כתוב mri חשוד ברמה בינונית. אמרו שזה נגע סרטני, בגלל שכתוב -רסטריקציה בפענוח. בגיל כזה משאירים חשד לסרטן באוויר, ההסבר היה שאין סימנים קליניים קשים. אז אני אחיה בהמתנה עד שהסרטן יתקדם, ואז יטפלו בי?

אני לא יכול להעריך מה רמת החשד לסרטן בלי לראות את הבדיקה. יכול להיות שהרופא שראה את הבדיקה חשב שהאזור לא באמת חשוד לסרטן, למרות הפענוח שקיבלת. אתה תמיד יכול לפנות לחוות דעת שניה.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית