גידול סרטני בשלפוחית

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

12/06/2023 | 12:23 | מאת: ליהי

אבא בן 88 דימנטי עבר ב2021 turbt והוצא גידול מדופן שמאל של השלפוחים ובנוסף נאלצו לכרות חלק מאונה ערמונית אמצעית שהייתה גדול מאוד ולא היה ניתן להגיע אל הגידול. הוצא גידול של 1סמ. הניתוח עבר על אבי קשה מאוד עקב דימומים רבים כתוצאה מכריתת חלק מהערמונית יחד עם דילריום רציני מאוד שלקח שבועיים . הציעו לנו לחזור על הניתוח וסרבנו. כיום שוב נמצאו תאים אטיפים בבדיקת שתן ציטולוגיה. ועומד לעשות CTU השבוע. השאלה שלי מה קורה אם אנחנו מסרבים לעשות ניתוח עקב גילו והדימנציה ומחלות רקע כמו לחץ דם גבוה פרפורים בלב . אנחנו מבינים את עניין כמות חיים מול איכות . מה יהיה התהליך שיעבור עליו בהמשך?

שלום ליהי, זה שיקול שאתם צריכים לעשות. אם יש סרטן בשלפוחית שיש לו מאפיינים אגרסיביים, הוא יכול לשלוח גרורות ולהרוג תוך שנתיים. בנוסף, גידול שלפוחית יכול לדמם ולגרוםפ לאשפוזים חוזרים בגלל דימום בשתן.

22/06/2023 | 13:08 | מאת: ליהי

תודה על התשובה בינתיים הגיע הCT ולא מראה גידול בדרכי השתן העליונות שזה כבר טוב אבל גם לא מראה שום גידול אחר, ברור לי שציסטוקופיה זו הבדיקה שאורולוגים רוצים בנוסף , אבל שוב, בן 88 ובדיקה פולשנית שכזו אני לא מסוגלת להעביר אותו.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית