ביופציה בערמונית בפיוזן

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

11/02/2023 | 16:21 | מאת: יעקב

ב mri- Pirads 3. 4 מ"מ ממצא חשוד. 4k - אחוז17. יש סיבה לגשת לביופציה פיוזן? האורולג של כללית אמר, שאם ה4k העה עד 3 אחוז, לא היה צריך ביופציה. זה חשיבה נכונה בסיכונים בעניין? רב תודות

ה-4K לא נבדק במטופלים שהיה להם PIRADS 3 ב-MRI, כך שלא ניתן ללמוד מהתוצאה שלו במצב הזה. אז אתה נשאר עם נגע של PIRADS 3 שאומר שיש סיכוי של 10-12% בערך שמדובר בסרטן שצריך לטפל בו.

15/02/2023 | 16:15 | מאת: יעקב

בכנס האורולוגים בישראל שפורסם, ברשת, הוצגה ההתפלגות של בעלי pirads3 שהלכו לביופציה, 50 אחוז ללא ממצא סרטני בביופצה כלל. השאר רובם גילסון 6 מעקב פעיל בלבד, בודדים גליסון 7. שנצרכו טיפול. השאלה מה קורה ברגע שאורולוג רואה pirads3 4k שתי אחוז , או 3 אחוז, ומחליט לא ללכת לביופציה, אז מה מפספסים מקרה שכן צריך טיפול. איזה סכנה יש בהמתנה זמנית בלי ביופציה. ואם כן מהמקרים שכן נעשתה ביופציה בpirads3,ונמצא גליסון 7, איזה טיפול קיבלו? זה שלא מטפלים המטופל יכול להתעורר עם ממאירות.שסותרת את התוצ4ה של ה4k שזה לא ממאירות שתביא למצב קטלני במהירות בזמן ההמתנה? האם העדר תסמינים ביוםיום, עוזר בהחלטה לא לטפל רק מעקב?dreתקין והאחוז הנמוך ב4k למרות גילסון 7 בביופציה. כלומר ה2 אחוז ב 4k עוזר בהחלטה גם אחרי הביופציה לא לטפל ולהשאר רק במעקב? תודה

כמו שכתבתי, נכון לעכשיו, אין סטטיסקה לגבי משמעות תוצאת 4K כשב-MRI יש אזור PIRADS 3. הסכנה באותם מקרים שלא עושים ביופסיה, היא אצל אלה שהיה להם סרטן משמעותי ולא גילו אותו בגלל שהם לא עשו ביופסיה. מה האחוז שלהם? בוודאי לא יותר מהאחוז של סרטן משמעותי במי שיש לו PIRADS 3. היעדר תסמינים שכיח אצל רוב האנשים שמאובחנים עם סרטן משמעותי, כך שהיעדר תסמינים לא שולל הימצאות של סרטן משמעותי. אם יש גליסון 7, תוצאת ה-4K אינה משנה בהחלטה על טיפול.

21/02/2023 | 18:24 | מאת: יעקב

קראתי בעיון דבריך, זה אומר למעשה לבדיקת ה4 k אין שום משמעות בעצם, גם לפני הביופציה וגם לאחריה. אז מה משחקים בנדמה לי, ? או רק דוחים את הקץ, בהשערות הסתברותיות כדי לא לשלוח את כולם להדמיה? ציינת שלמסורטן לרוב אין סימפטומים. שבכל מקרה אחוז המסורטנים זהה, עם 4k או בלי. ובעצם מה שקובע זה רק ההדמיה ואז הביופציה. אז למה שולחים ל4k ולא ישר לmri? ואם אין סימפטומים אז בכלל לא יגלו עד שיהיו גרורות? לא הבנתי בשביל מה ה 4k? בסוף המסקנה תיהיה שזה בכלל לא משנה, המחלה תתקדם בקצב שלה ללא קשר לאבחון והטיפול. וכיוון שהרב זה סרטן איטי, אז אחוז הגרורתיים יהיה בלי או עם טיפול . זה מבהיל.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית