אולטראסאונד פיענוח תוצאות

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

12/09/2022 | 18:50 | מאת: ליהי

בדיקה: א.ס. US כליות ודרכי שתן ---START_OF_MEGA_MESSAGE_TEXT--- סיבת ההפניה: קיימת הפניה ממוחשבת / סרוקה בוצע: א.ס. US כליות ודרכי שתן; א.ס. US כליות / דרכי שתן / שלפוחית; ממצאים: בדיקת עק"ג של כליות: כליה ימנית - תקינה בגדל ומבנה, פרנכימה שמורה. מערכת מאספת ללא עדות להדרונפרוזיס או אבנים. כליה שמאלית - תקינה בגדל ומבנה, פרנכימה שמורה. ציסטה קורטיקלית פשוטה כ-1 ס"מ בכליה. מערכת מאספת ללא עדות להדרונפרוזיס או אבנים. שלפוחית השתן עם קיבולת רגילה, כ-531 סמ"ק, מכילה שתן עכור, דפנות נראים מעט מעובים. לאחר התרוקנות נפח של כיס השתן כ-45 סמ"ק. הערמונית בנפח כ-42 סמ"ק, מוגדלת. ממצא לוואי: מס' ממצאים היפראקוגניים באונה ימנית של הכבד, הגדול מהם כ-19 מ"מ, יכולים להתאים להמנגיאומות. Psa 2.88 מה אומרות התוצאות?

בעיקרון, צריך להבין את ההקשר הקליני של הבדיקה. 1. יש ציסטה פשוטה בכליה. אין לזה משמעות גדולה. ממצא שכיח. 2. שלפוחית מלאה בשתן עכור שהצליחה להתרוקן די טוב. כאן צריך להבין מה הסיפור הדליני ולמה שתן עכור? דלקת? זיהום?

28/09/2022 | 10:34 | מאת: ליהי

האולטראסאונד נעשה לאחר דם גלוי בשתן, האם תוצאות הבדיקה מעידות על סרטן? או דלקת? או שיש צורך לבצע בדיקה נוספת בשל הימצאות דם גלוי בשתן?

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית