זיהוי גרורות בשלב מוקדם, וממצאים

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

22/08/2022 | 20:51 | מאת: אבשלום

יש לי קישריות בראות בגודל 4 ממ, ב3 מקומות בראות, הם נתגלו במקרה בגלל סיטי לחשד אבן כליה, ואז סרקו את כל הראות, במעקב חד שנתי נוספה אחת, אבל הן לא גדלו.וב2020 הופסק מעקב. במקביל נתגלה ב2020, בmri, ממצא סרטני התחלתי,שלא חרג מהערמונית בשום אופן. שאלתי האם קיימת סבירות שהקישריות בראות הם גרורות של הערמונית. או שאין סיכוי לקשר בין 2 הממצאים. סרבו לשקול בכלל לתת לי pet ct. האם רצוי לבצע pet ct. איזה דרך לבדוק את הקשר. אציין שלא נעשתה ביופסיה בקישריות בראות.

שלום אבשלום. אני מניח שהרופא שוקל מה הסיכוי שהקשריות בריאות הן גרורות של סרטן ערמונית לפי: רמת ה-PSA, האבחנה ההיסטולוגית של סרטן הערמונית ומראה הממצא ב-MRI. אני לא יכול לדעת, אבל אולי הנתונים האלה מצביעים על סיכוי נמוך מאוד שיש לך מחלה גרורתית.

07/09/2022 | 20:42 | מאת: אבשלום

תודה דוקטור, אבל השאלה האם לא כדאי לבצע pet ct שיכול בעצם לפתור את השאלה אם אל גרורות בריאות. מה מסוכן בpet ct זו בדיקה בעייתית? אני רוצה לשלול את הסיכוי לגרורות, באופן מוחלט, גם כך אני מוטרד מהגילוי לגבי הערמונית, שאלתי האם pet ct יתן תשובה מוחלטת אם אלה גרורות ממצאים סרטנים או שזה שוב לא מוחלט. כל המתנה דווקא עכשיו נראית לי קריטית, שלא כמו בממצא סרטני בערמונית ללא פריצה מחוץ לה. גרורות לא מטופלות זה בעצם קפיצה לדרגה חמורה במצב המחלה לא?

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית