בירור המטוריה אחרי CTU

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

12/02/2022 | 16:03 | מאת: מחמוד

אני מתלבט לגבי ביצוע ציסטוסקופיה , כרגע לא הפנתי על ידי האורולוג שרוצה קודם חודשיים מעקב של בדיקות שתן . האם זאת החלטה טובה ? הסיבה היא דם סמוי 45 פעמיים תוך שבועים . הופנתי לctu שיצא תקין לחלוטין ללא ממצא חריג או בעיה גרמית. רק עם ציסטה בוסניאק דרגה 1 , קורטיקאלית בכליות . יש ליכאבי גב ואגן כבר המון זמן וכאבי דופן הבטן בצד ימין. בדיקות השתן הבאות שעליי לעשות הם ציטולוגיה ומיקרוסקופיה ותרבית . בתקווה שהםתקינות האם אפשר לוותר על ציסטוסקופיה ולחיות עם הדם בשתן ? או שבכל זאת כדאי לבצע . האם עדיין יכול להיות גידול? שאלה נוספת - האם CT תקין אומר שגם אם יש משהו הוא כנראה מקומי בלבד ושטחי ? האם יש בדיקות נוספות שכדאי לבדוק ? אולי עמוד שדרה ? אני בן 34 ללא מחלות רקע , לא מעשן, לא שותה אלכוהול .

שלום מחמוד. במקרה שלך, אם לא היה דם שראית, אלא רק בבדיקת השתן, וכיוון שאתה לא מעשן ומתחת לגיל 40, ובהנחה שאין לך גורמי סיכון לסרטן שלפוחית, יתכן שאפשר לוותר על ציסטוסקופיה. עם זאת צריך לזכור ש-CT אורוגרפיה יכול לפספס גידולים קטנים בשלפוחית.

13/02/2022 | 20:55 | מאת: מחמוד

האם חודשיים בדיקות שתן ציטולוגיה + מיקרוסקופ הם מספיק טובים ורק אחר כך להחליט על ציסטוסקופיה ? האם חודשיים זה זמן סביר לחכות גם אם בטעות התפספס איזה משהו ?

אם יש סרטן בשלפוחית, לא כדאי לחכות חודשיים. אבל - בבן 34, לא מעשן, שיש לו דם רק בבדיקת שתן (ולא ראה דם בשתן), הסיכון לסרטן שלפוחית הוא יחסית נמוך.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית