זרחן וסידן גבוה בדם וpth תקין
דיון מתוך פורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בני בן 12 ביצע בדיקות שגרתיות ונמצא רמת סידן מוגברת בדם 11.3 חזרנו על הבדיקה בתוספת מדידת זרחן+ pth. סידן נשאר גבוה 11.3 זרחן גם גבוה 5.9 כאשר הטווח התקין הוא עד 5.4. וpth יצא תקין 44 כאשר הטווח בין 18-80. במידה וpth תקין זה שולל לחלוטין בעיה ביותרת התריס? מהן הסיבות לעליה בסידן ובזרחן בגילו? מה הלאה?
שלום רב, זה עדיין לא שולל בעיה ביותרת התריס- יש לחזור על הבדיקות כולל איסוף שתן לסידן וכן לגשת לבירור אנדוקרינולוג מומחה בתחום. ניתן לפנות למרפאתינו בארם שם מקבלת ד"ר סרברו מירב והתורים קצרים יחסית(037645464). פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464