US בלוטת התריס ורקמות רכות

דיון מתוך פורום  גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)

31/10/2021 | 22:47 | מאת: נב

שלום דר חפץ, בדיקה שנעשתה על רקע חום תת פיברלי, גרד ולימפה נפוחה. (TSH,T4, T3 בטווח הנורמה). רופאת המשפחה שלי לא היתה בטוחה לאן אני צריכה להתקדם עם תוצאות הבדיקה, ולכן פונה כאן -כשהשאלה היא בעיקר האם נדרש מעקב. מהאולטרסאונד עלה כי התירואיד בגודל תקין. בשתי האונות מודגמות ציסטות קולואידיות פזורות (מספרם רב יותר מימין), עד 3-4 ממ. ללא עדות להיסתידויות חשודות או ווסקולריות מוגברת. לא זוהו בלוטות לימפה מוגדלות בקדמת הצוואר. אך מודגמת לימפה שמורה בגודל 4*11 ממ. אשמח לדעת האם יש צורך במעקב/ פנייה לרופא מומחה, ומה משמעותן של ציסטות קולאידיות רבות. תודה רבה.

שלום רב, מבחינת הממצאים בתירואיד הם לא חשודים ומצאיכים מעקב בלבד. יש לחזור לרופא לשקול בירור לבלוטות לימפה אחרות בגוף כמו בבטן ובבית החזה ומפשעות כדי לשלול מחלה שגורמת לחום ולגרד . בברכה, פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

09/11/2021 | 10:56 | מאת: נב

קבעתי תור, אך בנתיים - האם יש משמעות לעובדה שחלק מהבלוטות/ציסטות נמושות? (הלכתי בגלל אחת כזו שהודגמה כלימפה 11*4 ממ, אך מאז נוספו 2 נוספות שניתן להרגיש אותן ממש)

מנהל פורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)