מדרגות ובעיות ברכיים אפשריות

דיון מתוך פורום  כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים

20/06/2013 | 13:27 | מאת: ראובן

שלום רב,בן 56.שוקל רכישת דירה.מדובר ב-50 מדרגות,מבקש לברר עד כמה זה באמת מזיק לברכיים? ובכלל? (בהנחה שאני יוצא וחוזר פעמים ספורות ביום) והאם ניתן להסתייע בנעליים מתאימות? כרגע גר שם אדם בן 84. סבלתי בעבר מכאבים בברך ימין (מצב דלקתי ככל הנראה,בדיקות לא מצאו בעייה חד משמעית כולל שחיקת סחוס) והחלמתי.אני יכול להוסיף שמדי פעם אני הולך לארועים בדרך קיצור הכוללת כ-200 מדרגות (לא רצופות) ללא בעיות מיוחדות.תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב לאנשים אשר אין להם בעיה במפרק הפטלופמרלי מדרגות לא אמורות להוות בעיה באופן כללי - כאבים פטלופמורליים(CMP)כונדרומלציה פטלה באם כל הבדיקות שוללות דבר אחר, אך אבחנה נעשית לאחר קבלת היסטוריה רפואית, בדיקה ועיון בבדיקות ההדמיה אם מדובר אצלך ב כאבים בין הפיקה לירך הנקראים כאבים פטלופמורליים, הכאבים יכולים להיגרם מסיבות רבות o זווית Q (זווית גיד השריר הארבע ראשי) גדולה, הזווית מחושבת בין גיד הקואדריצפס לגיד הפיקה o מנח ואלגוס של הברך o מנח של עצם הירך בהטיה קידמית מוגברת o סיבוב חיצוני של עצם השוק o מיקום צדדי לטרלי של הגבשושית הטיביאלית (מקום אחיזתו של גיד הפיקה) o מעטפת צדדית הדוקה o כפות רגליים בפרונציה o מנח גבוהה של הפיקה ( פטלה אלטה) o גמישות יתר בין הסיבות השכיחות זה גמישות יתר, ציר לא תקין של הרגל. לעיתים אף יש צורך במדרסים לתיקון כף רגל שטוחה או כף רגל כעורה , מנח כף הרגל יכול להשפיע על כאבים סביב הברך ( בייחוד כאבים פטלו-פמורליים). מגן ברך לעיתים יכול לעזור בכאבים מסוג זה ,יש צורך בטיפול הכולל תרופות נוגדות דלקת . חיזוק שרירים סביב הברך הכרחי. מצורף קישור בעברית עם הסבר על הבעיה , קישור שני הינו קישור של תרגילים לברך קישור: http://www.wikirefua.org.il/index.php/%D7%AA%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%9B%D7%90%D7%91_%D7%A4%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%9C%D7%99_-_Patellofemoral_pain_syndrome http://www.aafp.org/afp/991101ap/ קישור לתרגילים http://www.summitmedicalgroup.com/library/sports_health/patellofemoral_pain_syndrome_exercises/ הכאבים ממוקמים בעיקר מסביב לפיקה ומוחמרים בעיקר בקימה מישיבה, בירידת מדרגות ופעילויות ספורט בברכה ד"ר בנימין בנדר

23/06/2013 | 08:43 | מאת: ראובן

הכאבים מהם סבלתי היו בצד הפנימי של הברך בעיקר,לא בפיקה.היו מקרים בהם אחרי הליכה בירידה במדרון הכאב היה חזק מהרגיל (לעתים ברמה שהקשה עלי להירדם).לאור זאת,מה המלצתך לגבי שימוש במדרגות רבות? תודה.

מנהל פורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים