דילמה

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

24/06/2012 | 03:10 | מאת: שרון

יש לי חבר 3 חודשים, וידיד קרוב כבר שנה, שהיה איתו פעם אחת קטע אינטימי שלא הלך טוב ונשארנו ידידים. זה מאוד מציק לחבר שלי, והוא רוצה שאנתק עם הידיד את הקשר. את הידיד אני מאוד מעריכה, הוא בחור טוב וחבר נאמן, וגם נעים לבלות איתו, ואני לא רוצה לנתק. מצד שני, החבר אומר שהידיד מתגעגע לדברים שהיו לי איתו , ולא מתחשב במצב שלי עכשיו- של זוגיות, ומנסה להישאר בקשר, למרות שבעצם הוא צריך להתרחק.אין ולא יהיה יותר שום דבר מיני ביני לבין הידיד, ולכן אני לא רואה משהו פסול בזה שהידיד מחפש את חברתי, אפילו שאני בזוגיות. אני גם לא יודעת אם החבר שלי בעצם צודק(בדרך שאני לא רואה), או פשוט מקנא(במשהו שאין מה לקנא , כי אם היה הולך עם הידיד, הייתי עכשיו עם הידיד). אני לא יודעת מה לעשות.

לאור האימרה 'יותר טוב להיות חכם מצודק' אני מציע ששניכם תתנהלו בחכמה: אם את מצרפת את הידיד לכל פינה בזוגיות הנוכחית שלך, אז זה לא חכם; אם החבר רוצה שתסירי את הידיד לגמרי מרשימת אלו שאת מדברת או נפגשת לעיתים - אז זה מה שלא חכם. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

26/06/2012 | 23:26 | מאת: שרון

מה קורה אם במקרה מסויים החבר שלי בא לעזור לנו במשהו, כשאני עם הידיד הזה ובחורה נוספת, החבר שלי מביא גם שתייה לפנק אותנו, ואח"כ גם מחבק אותי ומנשק, לעיני הידיד, והידיד מרגיש לא הכי נוח עם זה (בשיחה איתו הוא אמר לי שהוא לא אוהב ביטויים של "פוצי-מוצי" בפרהסיה),ואז החבר שואל אותי כשאני נוסעת איתו לבסוף (ועוזבת את הידיד עם הבחורה לבד), אם היה משהו עם הידיד הזה, ואני לא יכולה לשקר ועונה שכן. אני לא יודעת אם זה היה הבחנה שלו בגלל ההתנהגות של הידיד (סוג של טביעות עין),או שהוא סתם שאל אותי. בהזמנות אחרת החבר אמר לי שהידיד רצה למות כשהוא ראה אותו מחבק אותי. מה באצם אמורה לומר לי סיטואציה כזאת על הידיד והחבר? בפעמים שאחרי זה חבר של הידיד שהוא ידיד שלי(חבר משותף) התחיל להתקשר אליי כדי ליזום פעילויות, כי הם ידעו שיצירת קשר של הידיד עצמו(הבחור הראשון המדובר),לא רצויה, כשאני בזוגיות עם בחור שהוא חבר שלי כרגע. החבר, שראה את זה, חשב שהידיד מנסה בעקיפין לשמור איתי על קשר והיה מעוניין להחזיר את מה שהיה ביני לבינו,ושהוא מתגעגע, למרות שאני לא הסכמתי עם החשיבה הזאת(בהתחשב בכמה גורמים בקשר איתו, ידעתי שאי אפשר וגם לא הייתי רוצה להחזיר את המצב לקדמותו). אני טועה? החבר שלי פראנואיד? יש פה משהו שהחבר רואה נכון ואני לא רואה?

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה