אחרי 4 חודשים חבר שלי מבקש זמן לעצמו

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

15/05/2012 | 10:51 | מאת: נינה

הי, הייתה לי מערכת יחסים מאוד אוהבת אנחנו התאהבנו אחד בשני אחרי חודש. נפגשנו 4 פעמים בשבוע כולל סופשים ולפעמים יותר, מאוד נקשרנו אחד לשני במהלך התקופה הזו. דיברנו על ילדים ועל ירח דבש וכל דבר אחר שקשור לזוגיות מבלי להילחץ. הכל נראה כאילו זה הולך לכיוון החתונה. הוא הכיר את ההורים שלי הכל ממש נראה טוב. עד שהודיעו לו על פיטורים בעבודה. הוא כל הזמן שיתף אותי, היה מבואס לא היה לו חשק לכלום. ואז אחרי שהוא כבר התרגל לרעיון פתאום הודיעו לו שיש לו הערכה לחודש שבו הוא אמור להוכיח את עמו. אבל שוב לא הלך לו ובשבוע האחרון הוא נראה מאוד מרוחק ועייף כל הזמן. ואז הוא הודיע לי שהוא חייב לדבר איתי ואמר לי שהוא צריך בזמן הקרוב להיות לבד. אני מאוד נפגעתי, שנינו בכינו והוא אמר לי שאוהב אותי. לא מבינה מה הסיבה.. האם זה רק פסק זמן?

עבודה, פרנסה, סטטוס מקצועי וכו' אצל גברים הם 'משהו כבד' שמהווה עבורם את הזהות העצמית שלהם. אובדן עבודה משולה לאובדן ה 'עצמי'. העמדה הזו אינה סבירה במציאות התעסוקתית של תקופתינו (האם 20% מאוכלוסיית גילאי העבודה בארה"ב ו 40% בספרד הם 'אפס אפסים'?) - אבל זה די שכיח שעובדות אינן משנות תחושות אצל מי שמצויים במצב בעייתי. סביר לכן שהחבר שלך מרגיש 'לא ראוי', וכדרכו של ג'נטלמן אמיתי - 'מסיר את מועמדותו'. בד"כ אני מציעלקחת כלשונן הצהרות בנוסח 'אני רוצה פסק זמן' ולא להעיק. אבל במקרה הזה טוב אם תקחי צ'אנס ותנסי לדחוק את הקץ לחודש חודשיים, כדי לתת תמיכה רגשית; פעמים רבות היכולת להמשיך לחפש תעסוקה הולמת דומה לשיקום לאחר טראומה: היא תלויה באנרגיות שמוזנות מסביבה אוהבת. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

16/05/2012 | 10:37 | מאת: נינה

שלום יוסי, כן אני חשבתי על זה שאולי אני אמורה להתקשר או לשלוח הודעה ולהגיד שלא יהסס לפנות אלי אם הוא צריך משהו ואני אעזור לו כמה שאוכל. אבל אני קצת מתלבטת כי כבר יומיים הוא יצר איתי קשר בכלל ואני חוששת שאולי לא כדאי באמת להעיק ולחכות קצת. האמת שיש לי הרבה דברים להגיד כי אני בעצמי הגעתי לתובנות שיכלו לגרום לכל זה, אולי הייתה פה קצת חוסר תקשורת בינינו ולכן הוא הרגיש לא בנוח לשתף אותי במחשבות שעברו לו בראש בשבוע האחרון (על הפרידה שלנו). אולי אם הייתה בינינו תקשורת יותר טובה הוא היה מדבר איתי על הבעיות ומנסה לפתור אותן ביחד איתי. אשמח לתגובתך, אני ממש מדוכאת מכל הסיפור הזה.

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה