היהפוך נמר חברבורותיו?

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

28/01/2012 | 19:22 | מאת: אנונימי

שלום רב, עד לפני זמן קצר היה לי סכסוך קשה עם אחד מהורי שנמשך שנים רבות. הורי בעל ממון רב ולעולם לא פתחו את כיסם לרווחה. ( לציין כי אחד מהם עובד עד עצם היום הזה והוא בן למעלה מ-75.). היום הופתעתי באופן לא יתואר. היום ניגש אלי אחד מהם ודיבר בצורה שהפתיעה אותי בצורה בו הוא דיבר. היום הוא אמר לי שבטרם יסגור את עיניו הוא רוצה שאהיה מרוצה ( ולציין כי הוא בריא מאוד ועשיר לא פחות). הוא אמר שמהיום יש לי פנקס צ'קים פתוח לכל מה שאבקש. שאלתי אותו למה הוא מתכוון והוא אמר-"כל סכום שתבקש". לא ביקש שאתן פירוט, לא ביקש דבר. ביקש רק דבר אחד- שאדאג להם כי אני היחידי שהם סומכים עליו. רק אמר שאומר לו את הסכום ומייד אקבל כל מה שאבקש. רציתי לבדוק אותו שאין המדובר באמירה סתמית וביקשתי ממנו 100,000 ש"ח. ( יש לציין כי סכום מאין זה הוא סכום קטן עבורו). הוא רשם לי צ'ק מזומן ע"ס 100,000 ש"ח. הייתכן כי יהפוך נמר חברבורותיו? האם אני צפוי שיום אחד יתהפך ויחזור להיות מה שהיה כל השנים? ואם כן, מה הגורם האפשרי לכך? תודה.

לאנונימי. עליך סומכים ובכל זאות לא פתחו את כיסם, רוצים שתדאג להם, ושנים לא דיברתם, אז איך תידאג להם , אם עד עכשיו היה ריחוק. האם בגלל הכסף תתחיל לטפל בהם. והאם הנמרשצריך להשתנות זה ההורים העשירים שכיסם סגורבפניך, או אולי הבן שלגביו היו ציפיות. כן כל אדם יכול לעשות חשבון נפש ובמיוחד שהוא אומר לפני "שהענים יעצמו" , ההורים רוצים קירבה. מאמינה מאוד שאם תתנהל עם לב אוהב רחמן ןעם חמלה הרי למי יתנו אם לא לבנם. אך תראה להם שהם חשובים ולא כספם,אפשר תמיד ללמוד לאהוב ותמיד אפשר לתקן מחלוקות. בין הורים לילדים ,ראה הם עשו צעד ראשון, הייתי מציעה להכניס גורם מקצועי ולאפשר שיחה לסגירת השנים של הניתוק.

29/01/2012 | 02:22 | מאת: אנונימי

"אך תראה להם שהם חשובים ולא כספם,אפשר תמיד ללמוד לאהוב ותמיד אפשר לתקן מחלוקות". נכון, אבל האם אפשר לתקן עכבות מצטברות של שנים רבות?וכאן אני מדבר עלי. "הייתי מציעה להכניס גורם מקצועי ולאפשר שיחה לסגירת השנים של הניתוק". אין סיכוי שאין פעם זה יקרה. האמיני לי שאני יודע על מה אני מדבר. "ראה הם עשו צעד ראשון"- באמת הגיע הזמן. "או אולי הבן שלגביו היו ציפיות"-ואולי ההיפך? כן כל אדם יכול לעשות חשבון נפש ובמיוחד שהוא אומר "לפני "שהענים יעצמו"-לכך אני מסכים. ושוב אני שואל- האם נמר יכול לשנות חברבורותיו ויחזור להיות נמר?

30/01/2012 | 01:48 | מאת: אנונימי

כשהוא בא אלי, בשלב מסוים ראיתי דמעות בעיניו. לא יודע מדוע, אך זאת עובדה.אולי יש משהו שהוא לא מספר ורק הוא יודע. אני חושב שכל עוד אתה תתן לעבר להציף אותך ולהנחות אותך, ואתה תחיה את העבר שלך, לא תוכל לצאת מזה. כנראה שאת צודקת כשאת אומרת להתנהל עם לב אוהב ורחמן ועם חמלה. ואם אני עכשיו חושב על כך בקור רוח , הוא עשה את הצעד הראשון- את צודקת. משהו קורה כאן ואני לא יודע. אני מתחיל לחשוב שזה לא בדיוק משהו טוב וליבי אומר לי שמרגע זה אני חייב להיות זה שמטפל כי רק עלי סומכים-אעשה זאת בחמלה ורחמים עד כמה שזה נשמע מוזר ואולי אפילו קשה. משהו מתרחש ואני לא יודע מה, אבל זה לא נשמע ונראה טוב. אני לא הבן היחידי, ואולם, רק אלי פונים ורק לי מקשיבים ורק עלי סומכים. נטל האחריות עלי.

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה