שקרים בזוגיות

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

10/01/2011 | 10:58 | מאת: בת 24

שלום, אני בת 24 וכך גם בן זוגי. אנחנו 3 שנים יחד, גרים יחד כבר שנתיים וחצי. אנחנו מאוד אוהבים וסך הכל מערכת היחסים שלנו יציבה ונעימה. אבל במשך כל הזמן הזה יצא לי "לתפוס" אותו על "שקרים". מה זה שקרים? זה מתחיל מזה שהוא יכול להתווכח איתי שעה על משהו שהוא לא עשה למרות שהוא כן עשה (ואני הייתי לידו ברגע שעשה,)- וזה יכול להיות על משהו ממש מטופש. הוא מסוגל להגיד לי שהקיר הוא שחור ולהווכח איתי על זה למרות שהוא לבן! רוב הפעמים זה שקרים מאוד מאוד קטנים, ומאוד לא חשובים מבחינת התוכן, אבל מבחינת החוויה זה מאוד לא נעים. אני אתן דוגמאות למשהו שקצת יותר מפריע לי: הוא מספר לי על משהו שחבר שלו אמר לו, ובסוף מסתבר שזו מישהי מהלימודים. או לדוגמא אני שואלת עם מי הוא מדבר והוא אומר חברים למרות שהוא מדבר עם בחורה. הוא גם סוגר את השיחה במחשב ברגע שאני עוברת לידו. (והוא טוען שזה לא בגללי,). אני מאוד מתוסכלת, כי אני מאוד פתוחה איתו ומספרת לו הכל ומצפה ממנו ההפך. הוא אדם סגור באופיו, אבל אני לא רואה מה הטעם לשקר. אני כמובן רוצה לנסות לתקן את המצב, אני לא יודעת כמה פעמים הוא שיקר לי כשלא התעמתתי איתו ו"תפסתי" אותו על שקר. הוא לא אדם בוגדני או משהו, אבל אני אוהבת אותו ורוצה להתחתן איתו ולא אוכל לחיות עם מישהו שאני לא יכולה לסמוך עליו. יש לציין שכבר מספר פעמים הסברתי לו שאני לא סומכת עליו כי הוא לא מפסיק לשקר. אגב, רוב הזמן הוא לא מוכן להודות שהוא שיקר, אלא אחרי ויכוח ארוך, לכן לא ברור האם הוא מודה או רק רוצה שאני אעזוב את זה. האם משהו שאני עושה לא בסדר? לא לשאול אותו שאלות, לא להתעניין? איך אני מסבירה לו חד משמעית שאני לא מוכנה לקבל את זה? אני מרגישה שכלום לא עוזר... תודה!

ממה שכתבת עולים סימני שאלה קשים; חושבת על חתונה? תשאלי מישהו מדור ההורים מה פרוש האימרה: "ככה לא בונים חומה". את אמורה להיות נחרצת שלא להכנס, ובטח לא להשאר בתוך מצב שאינו נעים ובטוח מבחינה רגשית. גברים שמתווכחים על שחור שאמור להיות לבן הם דבר אחד, מעט פתטי, והרבה טעון זיכריות בעייתית. אבל בן זוג שמסתיר את מה שקורה במחשב שלו? ש'מתבלבל' בין חבר לחברה בשיחות הטלפון? עלייך לנפנף מציאות כזו מחייך. תחושתי שאת חלשה ונבוכה מלערער את מערכת היחסים ולכן מצויה בעמדה עצובה של כזו שמניחה לבן זוגך להוביל אותך לאזור אסור. במקום לשאול מישהו מחוץ לשניכם עלייך להתעשת ולהיות יוזמת של דו שיח דעתני ופסקני. no more and never again כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

11/01/2011 | 15:49 | מאת: בת 24

מסכימה עם כל מילה. מודה לך מאוד על הכל, עזרת לי מאוד.

12/01/2011 | 09:56 | מאת: ליטל

אני אגיד לך את האמת. איך שקראתי את זה, זה מה שעלה לי לנפנף לו לשלום, כי לי היה בן זוג כזה וזה לא עובר, בהצלחה

12/01/2011 | 11:25 | מאת: בת 24

את יודעת, זה לא כזה פשוט.. ועד עכשיו לא באמת נתתי לזה חשיבות כי אלה היו שקרים ממש קטנים וחסרי משמעות , הוא גם לא ממציא שקרים או סיפורים, הוא פשוט נלחץ כששואלים אותו וישר אומר לא או כן... אני ממש לא חושבת שזה בסדר, והיום אני מבינה שזה אפילו לא טיפה בסדר- זה פשוט לא! אני מקווה לראות שינוי, והוא כבר יודע שבפעם הבא שהוא משקר, הוא הולך לשלום..

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה