מיומה בגודל 8 ס"מ והמלצה לכריתת רחם

דיון מתוך פורום  מיומות (שרירנים) ברחם

27/08/2020 | 23:34 | מאת: ג'ולי

שלום ד"ר אני בת 44 , עברתי 3 לידות רגילות ותקינות ללא ניתוחים , סובלת מדימומים קשים מאז ומתמיד לאחרונה יותר ויותר , סובלת משלפוחית רגיזה ודליפת שתן לאחרונה כאבים חזקים בגב והבבטן התחתונה עם הקרנה מעט לרגל ,בביוץ כאבי חזקים כל חודש ,לפני חודש הלכתי לרופא נשים עם כאבים חזקים שהתחילו באמצע הוסת עם עצירות קשה ולא נפסק כאשר הסתיים המחזור הגעתי לרופא ממש מקופלת . בבדיקה נמסר לי שיש לי מיומה בדופן האחורי ולאחר בבדיקת אולטרסאנד ממצאים : רחם אורך 88מ"מ , עובי 76מ"מ , רוחב ;82מ"מ ,רחם שרירנית קדמי רירית דקה עם קושי , ממצא שרירן אינטרמוראלי בדופן אחורית בגודל 65×78מ"מ . נשלחתי לטרום ניתוח באסף הרופא ; קיבלתי את כל המידע ונאמר לי שאי אפשר לעשות ניתוח לטרוסקפי כי נמצא מאחור וקשה להגיע אליו ולכן צריך פתיחה ובגלל הגיל ממליצים על כריתה מלאה ללא שחלות הרופאה אמרה לי ששאר הטיפולים לא מתאימים לי לאחר שיחה והסבר מפורט , כמו התקן מירנה שהיה בעבר ועשה לי בעיות רבות , גלולות והורמונים אני לא מעוניינת לקחת בעקבות ציסטות וגושים שפירים בשד , הטיפול של הצנתור והטיפול של הגלי קול היא אמרה שאחוזי ההצלחה לא ממש גבוהים בשבילי . גם כריתת רחם אם אפשר לעשות בלקסטרופי כי מאד גדול תואם ל 17 שבועות אני לא ממש שלמה עם הכריתת רחם וגם מפחדת לגבי התופעות ליווי שהשחלות מזדקנות שזה חריג אבל קיים מה אתה הייתי ממליץ לי לעשות לגבי כל האופציות האפשריות? מוכנה לנסות כל מה שאפשר ? אני רוצה לנסות להגיע לייעוץ בתל השומר לגבי הטיפול ? מה אתה ממליץ ? האם כדאי ללכת לעוד חוות דעת? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, אסתמך רק על הסיפור שלך ללא בדיקה גינקולוגית שללי: ממליץ על כריתת מיומה בלבד ובטח בפתיחת בטן, על פניו לא צריכה להיות כל בעיה. ערב טוב.

11/09/2020 | 08:31 | מאת: ג'ולי

בהמשך לתשובתך הרופא לא מוכן לבצע רק כריתת מיומה , מכיוון שהמומה תופסת 90% מהרחם והוא טועןמשיהיה לי דימומים קשחם במהלך הניתוח ולא מוכן לקחת סיכון ורוב הסיכויים שעם המצב הזה בכל מקרה במהלך הניתוח הוא יאלץ לבצע גם כריתת רחם , 1. מה אתה ממליץ ? 2. קבעתי תור לתל השומר לייעוץ לגבי הגלי קול מה דעתך בנושא ? 3. איך אפשר להגיע אליך לייעוץ ?

מנהל פורום מיומות (שרירנים) ברחם