ספרינטר

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

17/07/2013 | 18:35 | מאת: שימי

אני בחור בן 18 שמתאמן בכדי לשפר את המהירות המתפרצת שלי ל100,200 מטר ובכוונה להפוך למקצוען. אני כרגע מתאמן 4 פעמים בשבוע באימון פליאומטרי ( 2 רגליים + 2 ידיים. יש לציין כי אני מחכה לפחות 3 ימים בין אימון לאימון וכי אני מרגיש כאבים בתקופת ההתאוששות בעיקר באימוני הרגליים ), בנוסף אני מתאמן 2-3 פעמים בשבוע על שרירי הבטן ופעם אחת בשבוע באימוני כוח לשמירת המסה בפלג הגוף העליון ( חזה + ידיים). בפניי מספר שאלות בנוגע לאימונים שלי: 1. האם עצם האימונים הפליאומטריים ברגליים שומרים לי על מסת השריר ויכולים להגדילו? 2. האם לדעתך עליי לשנות את האימונים בכדי להפיק את המיטב ולעבוד באפקטיביות הגבוה ביותר בכדי לשפר את יכולתי? ( לגרוע/ להוסיף אימונים מסוימים בתדירות שונה אולי..). 3. מה הם האימונים הטובים ביותר לשם שיפור כוח מתפרץ ומהירות? 4. איך בדיוק מבצעים אימוני כוח מתפרץ? ( הבנתי כי אלו אימונים רגילים אבל פשוט בעצימות גבוהה יותר ובזמן קצר יותר, זה נכוןו?) 5. בתקופה האחרונה נשמעים שוב הסמים והממריצים של האתלטים הגדולים בעולם, מדוע בדיוק הם לוקחים אותם? ( זמן התאוששות קצר וכד'). סליחה על כמות השאלות אךזה מאוד חשוב לי ואשמח לפירוט בעניינים.

לקריאה נוספת והעמקה

1.כן 2.אם אתה מעוניין לשפר ריצת 100 מטר, מדוע אינך משלב ספרינטים והפוגות. האם יש לך מאמן אתלטיקה שבונה לך תכנית? 3. יש מגוון רחב של תרגילים שצריכים להשתלב בתוכנית מסודרת בהתאם ליעדיך- ממליץ להיכנס למסגרת מתאימה של נבחרת אתלטיקה. 4.כנ"ל 5. כדי לשפר ביצועים, יש חלוקה לתכשירים אנבוליים- שבונים מסה שרירית ותכשירים ארגוגניים- שמשפעים על הביצועים של המערכות השריריות והעצביות בזמן התחרות והאימון. כמובן שתופעות הלוואי שלהם הרסניות לגוף האדם ואינם מומלצים, מעבר לצד הלא החוקי והאתיקה המקצועית.

21/07/2013 | 19:21 | מאת: שימי

מסיבות כאלה ואחרות אני כרגע לא נמצא במסגרת נבחרת אתלטיקה ככה שאשמח אם תענה על שאלותיי על פי הידע המקצועי שלך בכדי לתרום לאימונים ולהישגים שלי. אשמח אם תוכל לתת לי טיפים בנוסף ממוקדים וקצרים.

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ