שינה לטווח קצר

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה ונחירות

12/11/2013 | 09:22 | מאת: מיר

בוקר טוב. לא משנה כמה אני אהיה עייף ברגע שאני הולך למיטה , לוקח לי זמן רב להירדם, כמו כן כמה דקות לאחר שאני נרדם אני לרוב מתעורר (ומוצא עצמי במטבח). יש לציין שאני סובל מדום נשימה בשינה (מה שגורם כמה שהבנתי שאין תרופות שינה שמסתדרות עם זה). יש משהו שנין לעשות עם זה? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
13/11/2013 | 21:05 | מאת: איריס

יש לי בעיה דומה, כבר שנים שאני מתעוררת ב חמש בבוקר ולא משנה מתי הלכתי לישון, מיזה כ 4 שנים שאני לוקחת מידי פעם נוקטרינו בבוקר כשאני מתעוררת , בדרך כלל חצי כדור של 3.5 מיליגרם, לאחרונה אני מתעוררת כל לילה בסביבות 3 ולא נרדמת אלא אם כן לוקחת כדור. אני בת 53, עובדת , עושה כושר, שום דבר דרמתי שעובר עלי, אני לא רוצה לקחת כל בוקר כדור, מה עושים??

מן הסתם הבעיות אינן דומות.לאבחון הסיבה ליקיצה המוקמת נחוצה בדיקת שינה המורכבת מאקטיגראפיה לרישום מדויק של תזמון השינה ובדיקת שינה מלאה במסגרת לילה במכון. נטילת תרופת שינה בשעות הבוקר איננה מומלצת בד"כ.

אכן תרופות שינה רבות גורמות לדיכוי מסוים של מרכזי הנשימה ולכן אינן מומלצות כאשר בשילוב קייםפ דום נשימה בשינה. יש כמובן גם תרופות שניתן לתת במקרים של אינסומניה ודום נשימה משולבים. אין בעיה לטפל באינסומניה בתרופה כל שהיא כאשר דום הנשימה בשינה מטופל כראוי.

מנהל פורום הפרעות שינה ונחירות