שינה לקויה והרגשת מחנק בבקרים

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה ונחירות

15/01/2018 | 12:27 | מאת: גיא

שלום דוקטור, שמי גיא בן 19 וכבר שנה וחצי בערך אני סובל משינה לקויה שמתבטאת ביקיצות במהלך הלילה. במשך השנה וחצי האלה לא הרגשתי עייפות מסוימת במשך היום ולכן לא עשיתי עם זה כלום , תפקדתי רגיל. בחודשים האחרונים אני נמצא בסטרס ובחרדה מכיוון שגילו לי הפרעות קצב שהתגלו כפעימות מוקדמות וכל הבדיקות שעשיתי תקינות. אני היפוכונדר לא קטן ותחושת החסרת הפעימה מלחיצה אותי ולא נותנת לי מנוח. ההפרעות מגיעות בעיקר במצב של שכיבה ולכן בשינה ההפרעות אצלי מורגשות הרבה. בימים האחרונים השינה שלי החמירה עוד יותר, אני לפעמים קם מזיע ביקיצות, ובבקרים אני מרגיש סוג של מחנק שמעיר אותי. אי ספיקת לב נשללה, ובלילה אין לי את המחנק שתארתי. בימים האחרונים אני מרגיש עייפות מסוימת במהלך היום, מה שלא הרגשתי לפני. יכול להיות שיש קשר בין תקופת חרדה וסטרס לבין המחנק ושינה יותר לקויה מהמצב הרגיל? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
15/01/2018 | 12:43 | מאת: גיא

בנוסף, רציתי לציין שאני זוכר במשך היום את החלום שחלמתי בלילה בצורה ברורה. לא יודע אם זה חשוב, אולי זה אומר משהו על המצב עירות שלי וכדומה.

ייתכן ומדובר אכן בתופעת חרדה. חרדה יכולה להופיע במהלך העירות וכן במהלך השינה. ממליץ להתייעץ עם רופא המשפחה. ההפרעה ניתנת לטיפול.

מנהל פורום הפרעות שינה ונחירות