פעוחה אובססיבית אם או בלי הסבר

דיון מתוך פורום  פרפקציוניזם, וורקוהוליזם והפרעות כפייתיות

11/07/2020 | 08:50 | מאת: פרלה גרמן

לפני מספר חודשים, שכנה גרמה נזק לצנרת ביתנו שלמטה בחצר, ששיחקה לדיתרנו בטעות לדעתנו, בחיפוש אחר שלה. נגרמה נזילה, בשיחה קצרה איתה, הכחישה שהיא נגעה, המקום המשיך וממשיך לדלוף. ראינו בהכחשה סוף סיפור. הכחישה וזהו. שחררנו מתוך מחשבה שבזה זה נגמר. מסתבר שההגיון לא עובד ככה. כיוון לאחר הנזק, סגרנו את המקום עם מגן עוטף, ואזיקונים, כך שלא ניתן להזיז את הידית ולמהוע מגע וטעות חטסרת, למרבה הפליאה, השכנה ניגשת לצינור חותכת את האזיקונים ובורחת, שמנו עטיפה גומי כפולה, היא חתכתה שוב, נראה כי מתענינת בעיקר כך נראה אם עדין יש דליפה, זה ההגיון שלנו אומר, אחרת מה יש לה לחתוך שוב ושוב את הציפוי. כל כמה ימים ניגשת חותכת ובורחת. ככל שהקשנו על הגישה היא הגיעה עם מכשירים מתאימים סכין חד וכו'. לנו נראה שזו פעולה אובססיבית כפיתית, יתכן שנובעת מהחרדה מעצם הנזק שגרמה. שכנה שבוועד אמרה שזו התגרות ולא רק אובססיה. חשבנו שפושע לא חוזר למקום הפשע, מסתבר שזה כמו בסרטים , היא כן חוזרת ובאובססיביות עם פעולה כפיתית. עד כה לא ראינו טעם להתעמותת כי מכחישה הכל. וכל עוד זה אובססיה בדפוס כזה, עדיף לנו שידוע מה הדפוס ואיפה עושה, כנראה מבעיה נפשית, עדיף מאובססיה שתעבור להזיק בדבר אחר, אם תגלה בעימות אישי שזה התגלה ומוביל למרות כמו משטרה וכו'. עדין זו חידה, מה ניתן לעשות עקרונית במקרה כזה. המצב אובססיבי כזה כפיתיות לעלות לחתוך ללכת. יש עצה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום פרלה, זו לא אובססיה אלא עבירה על החוק. הדבר היחיד העולה על דעתי הוא פנייה למשטרה שבה יש מחלקה מיוחדת המטפלת בסכסוכי שכנים. במידה ויתרשמו שהעבירה נובעת מהפרעה נפשית יפנו אותה לגורם המתאים לבדיקה פסיכיאטרית כפויה. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין giditherapy.co.il

12/07/2020 | 11:55 | מאת: פרלה גרמן

תודה על המענה המהיר ומשכיל, אני לא מבינה דבר אחד, אם ענינה הוא עבריני, מדוע אינה גורמת נזק ממש ונוסף, כרגע ברור שזה לא עניין טכני, כיוון שגם שלא סגרנו את מה שחתכה המשיכה לחתוך שוב, כלומר זה אובסביבי. נראה שהמתח שלה לחתוך ולברוח הוא ההפרעה, עדין לא מובן המניע. וכמובן שזה חסר תועלת במישור המשפטי, כיוון שהיא מכחישה, וכך גם תכחיש מול כל גורם משטרתי, זו חצר פתוחה ויש לכולם שם רכוש. זה בלתי מובן מה היא מנסה להשיג בפעולה. יאמרו שאדם חולה פועל ללא סיבה הגיונית, אבל מרגע שהגדרת זאת כעבירנות, ולא כפיתיות, לעברין יש סיבה להשקיע כסה מאמץ, נקמה או הטרדה, משהו חייב להיות שמניע אותו אם הוא לא אדם חולה נפשית.שאלתי אתה חושב שערוב אדם חיצוני לא משטרה, יכול להשפיע לרעה עוד יותר? בכלל נראה שההתגרות פה, במטרה כן לגרום להתעסקות איתה, ואולי העדר תגובה חריפה עדיפה פה. או שההתעלמות היא זו שמגרה אותה? זה ממש יושב על הגדרה של פסיכופטיה, המניע זה גירוי מהמתח עצמו הרצון להתפס. רואים גם שכחש יותר אנשים זה צהיר יותר, גם לא סוגרת שער עץ. ממהרת לברוח. כלומר זה משחק עם עצמה.??! אני בעד לבזבז כמה שפחות זמן ופעולות מולה, כי כל פעולה כפי שראינו מובילה לפעולה לא הגיונית אחרת. חבל על הזמן לא?

מנהל פורום פרפקציוניזם, וורקוהוליזם והפרעות כפייתיות