הגשת תביעה משרד הביטחון

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

09/07/2012 | 23:20 | מאת: איציק

שלום ד"ר אהוד ססר, הנני חייל המשרת בצה"ל כשנתיים וחצי. כאשר התגייסתי,לאחר הטירונות, שובצתי בבסיס סגור בתור משק שליטה ובקרה כשבעה חודשים, הייתי אחראי בין היתר על הזנקת ונחיתת מסוקים לפינוי פצועים, תפקיד עם אחריות כבדה מאוד ומשמרות ארוכות (פעמיים בשבוע הייתי מבצע משמרת מעל 12 שעות). במסגרת התפקיד חשתי חרדות, לחצים בראש והיה קשה לי לבצע אותו. פניתי למפקד הישיר ולקב"ן מספר פעמים כדי לעבור לבסיס אחר אך הם סירבו ולא האמינו לי. היו לי סימפטומים חזקים של חרדות, הייתי לעיתים מסתגר בחדר בבסיס. לאחר מכן הייתי צריך לעבור ניתוח בכף הרגל, שוחררתי מהצבא לחצי שנה וסבלתי מדיכאון. כאשר חזרתי לשירות צבאי שובצתי באותו בסיס בתפקיד קל יותר למשך שבעה חודשים. לאחר מכן שובצתי בבסיס אחר בתור פקיד לשכה. לאחר כחצי שנה עברתי התקף פסיכוטי (מאני) המלווה בהזיות שאני המשיח. מאז אני מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי כחודשיים ואובחנתי ככל הנראה סובל ממחלת מאניה דיפרסיה. שוחחתי עם מס' עו"ד והם טוענים שיהיה קשה להגיש תביעה למשרד הביטחון כיוון שאין קשר סיבתי ואין רצף בין האירועים.לדעתי היתה החמרה של מצבי בצבא, אם היו מאבחנים אותי בתחילת שירותי והיו שמים לב למצוקתי אז יכול להיות שההתקף הפסיכוטי היה נמנע. אודה לדעתך ועזרתך בנושא, האם לדעתך המקצועית יש בסיס להגשת תביעה? כמו כן, במידה ויהיה צורך אשמח לבוא להתייעצות. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
10/07/2012 | 15:10 | מאת: אופיר

אתה מדווח כאן על שחווית חרדות קשות וגם קצת דיכאון אתה לא חושב שאם היית נוטל כדורי נוגדי דיכאון וחרדה ותרופות הרגעה זה היה מונע ממך את המצב הזה עד כדי כך שלהגיע להתקף פסיכוטי?

10/07/2012 | 20:18 | מאת: איציק

נכון אופיר לא טופלתי כראוי בצבא, חשבו שאני סתם מישתמט ועט-ושה הצגות לא האמינו לי ולכן לצערי היגעתי לזה.

10/07/2012 | 21:23 | מאת: איציק

במשפחתי אין תורשה של מחלות נפש, לא במשפחה הקרובה ולא במורחבת. זוהי פעם ראשונה שאנו נתקלים במחלה מסוג זה. כך שסביר להניח שהגורם לה הוא סביבתי ולא תורשתי.

24/07/2012 | 18:51 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. ברור שלא ניתן לאבחן אדם דרך פורום אינטרנט ומכאן שבוודאי שלא ניתן לתת חוות דעת ספציפית. באופן כללי בלבד ניתן לומר שלפעמים הפרעות נפשיות פורצות בשל ארועים חיצוניים (למשל הפרעה פוסט טראומתית היא הדוגמא המובהקת) ולפעמים הפרעות נפשיות פורצות ללא סיבה חיצונית ברורה. לגבי סכיזופרניה או הפרעה דוקוטבית - הדעות חלוקות. יש כאלה שגורסים שמדובר בהפרעות שפורצות ממילא בטווח הגילאים של השירות הצבאי (ולכן לא ניתן להטיל את האחריות על הצבא) ויש כאלה שגורסים שבכל זאת ניתן לקשור את ההתרפצות לטריגרים חיצוניים. המציאות היא מורכבת ובד"כ מדובר בשילוב של מועדות גנטית וארועים חיצוניים. זה גם מאד תלוי במקרה הספציפי. בכל מקרה - מומלץ להתיעץ עם הפסיכיאטר המטפל. בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה