לרופא שלום רב,

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

03/07/2012 | 19:51 | מאת: אסי

אני חוויתי רק התקף פסיכוטי אחד,אבל הוא נמשך כ-3 חודשים תמימים בהם סרבתי לקבל טיפול(היום אני מבין שהסרוב הוא חלק מהמחלה). הרופא קבע שאני חולה בסכיזופרניה פרנואידית. לאחר ההתקף התחלתי לקרא חומר באינטרנט,אבל המצב שלי לא דומה לשום דבר ממה שאני קורא. כתוב שאמורים להיות כמה וכמה התקפים,אני כבר 3 שנים ללא התקף. כתוב שבין ההתקפים יש ירידה בתפקוד,אצלי זה לא כך,חזרתי לתפקוד מלא ואני לומד במרץ ומשלים תואר שני ועובד סביב השעון בשני מקומות עבודה. כתוב שנוצרת בעיית זיכרון,גם זה לא קרה אצלי,הזכרון תקין לחלוטין ואני תלמיד מצטיין. השאלות שלי הן: האם אני באמת חולה סכזופרניה? הרופא קבע לי טיפול בקספליון 75 מ"ג בזריקה (משום הסרוב לקבל טיפול בשעה שהייתי בהתקף),אך לפי מה שקראתי, זהו הטיפול הפחות טוב מבין האופציות הקיימות,למשל אביליפיי. אני סובל מתופעות לוואי לא מעטות(בעיה מינית,בעיה של פרולקטין גבוה,השמנה ועוד),הרופא שלי התחלף והחדש הוא די צעיר,חושש להחליף לי תרופות וגם חושש להפסיק לי את הקספליון.הייתי רוצה חוות דעת נוספת.

לקריאה נוספת והעמקה
04/07/2012 | 22:07 | מאת: מוטי

חבר שלי חווה חוויה דומה... אפשר לשאול אותך מה אתה מרגיש שגרם להתקף? מצב דחק? סמים? בפתאומיות? תודה

05/07/2012 | 09:27 | מאת: אסי

אני בעבודה שדורשת מאמץ מחשבתי ואחריות כספית גדולה ולזה נוסיף לימודים גבוהים והנה התוצאה.קרסתי. אבל הפקתי לקחים,אני מזהה מיד מצבי דחק ולמדתי שיטות להרגע. אני לא בטוח שיש לי סכיזופרניה,הייתי קורא לזה "רגישות למצבי לחץ" שעלולים להתבטא בהתקפים פסיכוטים. אני מוכן לעשות הכל כדי להמנע מהם. יחד עם זאת,מצפה לטיפול תרופתי עם פחות תופעות לוואי.

08/07/2012 | 19:57 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. אי אפשר לאבחן אדם דרך פורום אינטרנט כך שבוודאי שלא אוכל לדעת באם האחנה שלך נכונה או לא. זה נכון שבמקרים רבים בסכיזופרניה יש התקפים חוזרים, ירידה הדרגתית בתפקוד ופגיעה קוגניטיבית - אך לא תמיד, ולעיתים הפגיעה היא מינורית. אפשרויות אחרות הם התקף פסיכוטי יחיד כתוצאה מדחק קשה (אולם התקפים כאלה בד"כ לא נמשכים יותר מחודש), הפרעה אפקטיבית (כגון הפרעה דוקוטבית (מאניה דיפרסיה) או דכאון פסיכוטי), שימוש בסמים, מחלות גופניות מסוימות ועוד. ניתן להגיע למסקנה רק לאחר בדיקה מעמיקה ומעקב לאורך זמן. במידה ויש ספקות - תמיד ניתן לפנות לחוות דעת שניה. לגבי הטיפול - קספליון הוא טיפול טוב. אם יש תופעות לוואי (כגון תופעות לוואי מיניות) ניתן להפחית מינון או להחליף תרופה (וזאת לאחר בירור שתופעות הלוואי הן אכן בשל התרופה). באופן עקרוני קספליון אינו "פחות טוב" מאביליפי או תרופות אחרות. למעשה, רב התרופות נוגדות הפסיכוזה יעילות באותה מידה. ההבדל העיקרי ביניהן הוא בפרופיל תופעות הלוואי של כל אחת. ושוב - כדי להגיע למסקנה לגבי צתורך בהחלפת תרופה - יש להתייעץ עם הרופא המטפל (או לגשת לחוות דעת שניה). בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה