איך עלי להבין זאת?

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

06/05/2003 | 19:08 | מאת: חנה

שלום, בתי הצעירה היא בת 8, ולכבוד יום העצמאות היתה פעילות של כתיבת שירים בביה"ס. הילדה הראתה לי את השיר שהכינה והתקשיתי להאמין שאכן היא כתבה את השיר, אך היו שם בכל זאת כמה שגיאות ומשהו במקצב לא לגמרי מושלם, וכששאלתי אותה כאילו בדרך אגב, מאיפה היא מכירה מלים מסויימות, השיבה שקראו על זה בכיתה, והיא זוכרת... בקיצור, התפעלתי כמובן מאד-מאד ועשיתי מזה 'הו-הה!'. ועכשו, ממש לפני כשעה, ילדי האחרים אשר ראו אף הם את השיר ואמרו לי שהיא קראה את השיר, הצביעו לי על שיר בספר שלה - כמעט מילה במילה!!! מה עלי להבין מכך? האם עלי להיות מוטרדת? יש לי כמה שאלות ספציפיות נוספות אבל אשמח קודם לשמע כיצד אתה רואה את הדברים. תודה.

06/05/2003 | 19:38 | מאת: חנה - תוספת

האם ייתכן מצב בו הילדה אינה מודעת לכך שכביכול 'העתיקה' את השיר? שכתבה את השיר בהרגשה שהיא עצמה כותבת את השיר? סתם מחשבות ונסיון להבין..

07/05/2003 | 21:18 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום חנה, נראה לי שבתך בהחלט מודעת לעובדה שהעתיקה שיר. להערכתי, הילדה זועקת לתשומת-לב וייתכן שהיא אינה מרגישה מוערכת מספיק על הישגיה האמיתיים. לא הייתי ממליץ להתעמת איתה על ה"שקר" ולא הייתי מתייחס אליו נקודתית, אלא מנסה להבין את המניעים המסתתרים מאחוריו ואת מה שילדתך קיוותה להשיג דרכו. היא, ללא ספק, קיוותה להערכה שייתכן ואינה מרגישה על הישגיה, אולי גם על רקע הערכה גדולה יותר שהיא מרגישה שניתנת לילדייך האחרים. הילדה זקוקה לטיפוח ולקבלה ללא תנאי ובלי קשר להישגיה ומצד שני להערכה על הישגיה האמיתיים. ייעוץ מקצועי, אולי בגישה של טיפול משפחתי, יכול בהחלט לסייע. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין

מנהל פורום פסיכותרפיה