BPD
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
שלום ד"ר רציתי לשאול האם קיימות מסגרות שאפשר לשלב בהם נערה הסובלת מ- BPD מכיוון שהיא נפלטה מביה"ס ובעצם לא עושה כלום עם עצמה . ואני לא רואה איך בדיוק ניתן להביא אותה לתפקוד מנינימלי בחברה . אולי יש לך איזה רעיון איך לקדם אותה קצת . תודה גלי .
האם היא מטופלת באיזשהי מסגרת בשיחות / תרופות?
שלום גלי, האבחנה של "הפרעת אישיות גבולית" נפוצה מאוד ונעשה בה שימוש-יתר, משום שהיא כוללת בתוכה סימפטומים של הפרעות נפשיות שונות. כאשר נותנים את האבחנה בגיל ההתבגרות, הדבר בעייתי עוד יותר. יש לזכור כי גיל ההתבגרות עצמו מלווה סערות ואי-יציבות רגשית גם במצבים נורמאליים וכי אבחנה היא תמיד עניין טנטטיבי (ארעי), בייחוד כשהיא ניתנת בגיל הזה. בצדק נשאלת כאן באיזו מסגרת אובחנה הנערה, כי באותה מסגרת יש, ללא ספק, יותר מידע הן על מצבה והן על המסגרות השיקומיות הקיימות באזור. עם זאת, יש לציין כי מקרים רבים של נשירה מבית ספר תיכון מוצאים את דרכם מאוחר יותר בחיים אפילו למוסדות אקדמיים. עקרונית, המסגרת אמורה לספק לנערה יציבות שהיעדרה הוא מהמאפיינים המרכזיים בהפרעת אישיות גבולית, אך כרגיל לגבי כל סוג של טיפול, לא ניתן לכפותו על האדם. הייתי מציע להרפות מהנושא ככל שניתן בצד הפעלת סמכות הורית, כאשר הנערה פוגעת ברווחה של הסובבים אותה. עוד על הפרעת אישיות גבולית: www.zarut.com/gidi/bpd.asp בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין