התאמצות והזעה אצל תינוקת

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

13/10/2019 | 13:47 | מאת: קרן

יש לי תינוקת בת כ-5.5 חודשים שניזונה מסימילאק קומפורט כל 4-5 שעות, לא סובלת מגזים ולא מקיאה, אין שום סימנים נוספים, בריאה מאוד בדר״כ, קיבלה עד לפני 4-5 ימים תוסף ויטמין די (מהלידה) וברזל (מגיל 4 חודשים) בטיפות כנהוג לכל התינוקות. לפני 4 ימים בערך היא התחילה להרים רגליים ישרות קצת למעלה, לעשות קולות התאמצות, נעשית אדומה בפנים ותוך כדי להזיע בכל הגוף כך שהעור שלה נהיה מאוד לח, דביק וחם. חשדתי בויטמינים בייחוד בברזל והפסקתי את שניהם לבינתיים. עזרתי לה עם קיסם וקצת שמן לעשות יציאה ואכן זה יצא ועזר לה, בהתחלה גוש קטן וקשה יותר ואז קקי רגיל ומשחתי ובסוף משהו שנראה יותר על גבול השלשול. יום אחרי זה העדפתי לא לעזור לה כלל כי הבנתי שזה הרגל לא טוב והיא לא עשתה בכלל קקי למרות שהיא עושה כל יום ואילו היום היא כן עשתה לבד הרבה קקי במרקם הרגיל שלה אבל נראה שהיא עדיין מרימה את הרגליים ומתאמצת והעור שלה נהיה תוך כדי לח מאוד מהמאמץ כך נראה. עצות ממה זה נגרם ואיך לעזור לה? האם ההזעה הזאת נורמאלית תוך כדי ההתאמצות? אני גם לא מבינה אם זה קשור לברזל או לויטמין די ולא מבינה למה היא עדיין מתאמצת ככה. תודה וחג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה
16/10/2019 | 02:19 | מאת: קרן

מעדכנת שכבר יומיים היא עשתה קקי כרגיל ויום אחד גם פעמיים ביום אבל נראה שהיא עדיין מתאמצת ומזיעה תוך כדי הרמת רגליים והשמעת קולות.. אם הכל חזר לנורמה ויש לה יציאות כל יום - למה היא עושה את זה? מה לעשות? ממש מרחמת עליה..

קשה לדעת מה גרם לשינוי ביציאות, אך איני חושבת שזה ויטמין D או ברזל כי זה ניתן תקופה ארוכה לפני הופעת העצירות ללא תופעות לואי. סיבה יותר מתקבלת על הדעת היא שינוי במזון על ידי טעימות ותוספת מזון מוצק, או וירוס .אני מקווה שיציאות ממשיכות יום יום. הסיבה שהבכי נמשך למרות יציאות יום יום יכולה להיות ריבוי גזים או זיכרון הכאב שנגרם כשהיתה היציאה הקשה. זה ירגע בהדרגה. בכל מקרה גם אם יש עצירות הטיפול צריך להיות ריכוך יציאה ולא לעשות גירוי בפי הטבעת, הגירוי עצמו יכול לגרום לכאב וגם משבש את תהליך הלמידה של התינוק אודות עשית פעולת מעיים

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער