ילד בן 2.9 שמתאפק לקקי

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

09/10/2018 | 19:13 | מאת: אורחת פורחת

שלום דר, יש לי ילד בן 2.9 שמתאפק לקקי במהלך תהליך גמילה של כחודשיים (מאז חופשת הקיץ). מחג סוכות היו לו שבועיים של עצירות אם שני שלשולים בינהם (8 ימי התאפקות ואז שלשול אחד) ועוד 6 ימים של התאפקות ואז עצירות. היה לו גם חום 38.5 במשך יומיים וגם כמה הקאות + חוסר תיאבון ושינוי התנהגות, הפך להיות עצבני ועייף. ביום חמישי האחרון נבדק על ידי רופאת ילדים. היא נתנה לו 3 חוקנים קטנים כל ערב חוקן ונורמלקס. התחלנו במינון 8 גרם החל מיום שישי בבוקר . את החוקנים נתנו מחמישי בערב. אחרי כל חוקן היה לי שלשול אבל לא היה יוצא הרבה. בין לבין עשה מעט מאוד. בימים האחרונים לא עושה כלל למרות הנורמלקס. הוא אומר שצריך אבל מתאפק ומעדיף לא לעשות. האם אפשר להעלות מינון של נורמלקס? הוא שוקל כ 12 קילו.

לקריאה נוספת והעמקה
10/10/2018 | 15:39 | מאת: אורחת פורחת

אני מעדכנת שהיום הגענו למיון בעקבות הפנייה של רופאת הילדים שלו. ניסו לבצע במרפאה חוקן, אך לא יצאה צואה. היה חשד לאבני צואה, אך בצילום בבית החולים לא ראו חסימות או אבנים. כן ראו הרבה מאוד צואה למעלה. היום בבוקר העלינו מינון נורמלקס ל 12. במיון המליצו להמשיך עם המינון יומיים ואם אין שיפור אז להוסיף 12 מג גם בערב, סך הכל 24 מ״ג ביום עד לשיפור. נתנו המלצה להוסיף 10 מ״ל שמן פרפין במשך יומיים ואם אין הקלה אז להוסיף 10 מ״ל גם בערב. האם ההמלצות הללו הגיוניות? אנחנו כבר מותשים והילד כל כך סובל ובטראומה מכל הסיפור :(

התאפקות בשלב הגמילה היא תופעה נפוצה אך היא גורמת להתקשות הצואה כך שהיציאות הופכות כואבות, מפחידות את הילד וכך נוצר מעגל סגור שמחמיר את העצירות וההתאפקות.הטיפול היעיל הוא ריכןך הצואה על ידי נורמלקס או שילוב של נורמלקס עם שמן פרפין שמרככים את הצואה כך שהצואה יוצאת רכה בקלות וללא כאב, צריך למצוא את המינון המתאים לילד . בדרך כלל מתחילים עם מינון גבוה בשבוע הראשון לטיפול: במשקל 12 קג זה מינון של 18 או 24 גרם ביום אך חשוב להכין את הנורמלקס נכון כל 16 גרם ב240 מל שתיה. אפשר בשתיה צלולה או בחלב או שוקו.ילד שלא שותה את הכמות הזו צריך לתת גם שמן פרפין. התוצאה צריכה להיות יציאות רכות מאד כמו מחית כל יום . ילד שחווה טראומה מיציאה כואבת יבכה וינסה להתאפק גם כאשר היציאה רכה כי הוא פוחד. צריך סבלנות כי בהדרגה יחול שיפור במשך מספר שבועות הקרובים.לאחר השבוע הראשון לרדת במינון הנורמלקס ל12 גרם ביום בתוך 180 מל שתיה, אפשר עם תוספת שמן פרפין לפי הצורך. אך אתם צריכים להיות במעקב וטיפול רפואי לאורך התהליך.

16/10/2018 | 21:10 | מאת: אורחת פורחת

תודה רבה על התשובה המושקעת והמפורטת! מעריכה את זה מאוד.

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער