עצירות כרונית

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

30/11/2015 | 10:48 | מאת: דינה

ד"ר שלום. בתי בת ה2.4 סובלת מעצירות כרונית , מזה 7 חודשים היא מטופלת בנורמלקס(8 מ"ג), אך עדיין היציאות מאוד מפחדת מהיציאות, בוכה, מתאפקת המון וטוענת שכואב לה, לעיתים יש קצת דם בניגוב אך אך הרופא גסטרו שבדק אותה לפני כמה חודשים אמר שאין לה פיסורה או משהו דומה. כיצד אפשר להקל עליה ולגרום לה לא לפחד ולא להתאפק כתוצאה מכך?מה הדרך הכי טובה לתת את נורמלקס- את כל ה8 מ"ג ביחד או לפצל?לעיתים קרובות היא לא מצליחה לשתות את כל ה8 בבת אחת ואז לא משלימה את כל המנה?תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

האם עדיין עם טיטול או נגמלה? כדי לטפל בבעיה של כאב וחרדה הקשורים ליציאות חשוב לרכך את הצואה עם נורמלקס באופן שהיציאה תהיה כל הזמן רכה, כמו מחית ואז היא לא כואבת. גם כשהיציאות רכות עדיין יש במשך תקופה מסוימת החרדה מפני החזרה של הכאב שהיה בעבר בזמן שהצואה היתה קשה, וחרדה זו גורמת לבכי בזמן יציאה. במשך הזמן הכאב נשכח והתחושה הנינוחה גוברת והבכי פוסק.משך הטיפול צריך להיות תקופה רצופה של כ-6 חודשים לפחות. המפתח להצלחת הטיפול הוא למצוא את המינון המתאים ואת הדרך לתת את כל המנה.אפשר לפצל את המנה היומית לפעמיים ביום.נוח מאד להמיס את הנורמלקס במשקה הבוקר או ערב חלב שוקו מיץ ,יחס צריך להיום 4 גרם בתוך 60 מל שתיה. רק כאשר תקבל את כל ה-8 גרם ביום במשך שבוע ימים אפשר לדעת אם המינון מתאים. אם הצואה עדיין מוצקה עם 8 גרם ליום צריך לעלות מינון ל-12 גרם ליום. צריך לשמור על עקביות ולתת את הנורמלקס במינון המתאים כל יום.

01/12/2015 | 09:16 | מאת: דינה

ד"ר צנגן, תודה ענקית על התשובה!הטיפול ניתן כבר קרוב ל8 חודשים והצואה לרוב רכה אבל עדיין הפחד קיים והיא מתאפקת בכל הכוח. בנוסף יש אודם קבוע סביב של פי הטבעת ולפעמים קצת דם בניגוב. אני כל הזמן חוששת מזה שקיימת עוד סיבה לעצירות, איזושהי בעיה אורגנית, האם יש צורך לבצע בדיקות כלשהן?תודה שוב!

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער