בעיה מוזרה במקצת
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני לא יודעת לאן לפנות , בבעיה קצת מוזרה אני מקווה שהפניה אליך מתאימה , יש לי בזמן האחרון (כ- חודשים)תזוזה של העפעפיים, בהתחלה התזוזה היתה בחלק העליון של העפעף , עכשיו יש תזוזה של כל העפעף העליון , חשבתי שזה אלרגיה , אך הדבר מציק לי במיוחד. גם בזמן השינה אני שמ לב לתזוזה, זה בא במירווחים של כל שעה שעתיים. אשמח לתשובתך המקצועית.
אילנה שלום! מה שאת מתארת, מעין התכווצויות לא רצוניות של העפעפיים, מתאים למונח הנקרא "טוויצ'ים" או מיקימיה של העפעפיים (Eyelid twitches / Eyelid myokymia). המצב הוא שפיר ואינו מעיד על מחלה "רצינית". לפי הספרות ההתכווצויות קשורות למתח נפשי (Stress - מי בימינו אינו במתח?), לעייפות, חוסר שינה, שתיית קפה מופרזת או עישון. נסי לשלוט בפרמטרים הנ"ל (אם משהוא מהם רלבנטי אלייך). הייתי פונה לבדיקה אצל רופא עיניים על מנת לוודא שלא "מסתתרת" בעייה רפואית אחרת. בד"כ ההתכווצויות של העפעפיים פוחתות וחולפות עם הזמן(שבועות או חודשים). יום טוב, ד"ר ניר זיידר.
תודה