א-סימטריה בעיניים
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 16 ולאחרונה שמתי לב שעפעף עין שמאל שלי (העליון) טיפה נופל ולכן העין שלי ניראית קטנה יותר מהעין השניה. היא סגורה יותר. לאחרונה סבלתי מדלקת לחמית ורציתי לדעת אם יש קשר בין המקרים ומה אוכל לעשות בנדון. תודה
סער, שלום! דלקת לחמית אכן עלולה לגרום לצניחת העפעף, במספר מנגנונים: בשלב החריף - נפיחות של העפעף משנית לדלקת עשוייה לגרום לפטוזיס (צניחת עפעף) מכני, בגלל משקלו העודף של העפעף העליון , המושך אותו מטה בכח הכובד. מנגנון אחר המופיע בשלב הכרוני - הוא התרופפות התאחיזה של הלבטור (השריר המרים את העפעף) ללוחית העפעף, בגלל מתיחה של הרקמות עקב גירוד, או נפיחות. בשלב החריף - מקובל לטפל בדלקת הלחמית - ולעיתים הפטוזיס חולף עם ההחלמה מן הדלקת. בשלב הכרוני - אם אין רזולוציה ספונטאנית של הפטוזיס - הטיפול הוא כירורגי. בברכה, ד"ר ניר זיידר רופא עיניים מומחה בפלסטיקה של העין http://sites.google.com/site/nirseider/ אתר אינטרנט